emilhetty Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Rødblokka lå på teineboret på 70tallet :=) Ja og merkelig nok så er det den blokka mange bruker til trimming i dag, og som det har blitt benka nesten 1000 hk med hvis det ikke var over!? :volvsmile Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 De gamle er eldst. Kan vel nevne at når BMW byttet til alu blokker så hadde støpjernsblokkene vært med mer eller mindre uforandret siden 1964. Er vel kanskje å banne i feil forum det der. ;D Kan vel også nevne at jeg har kjørt i flere år med åpen vent. og null lekkasje. Det med datorsprut og høytrykk osv.. Men begynner ting å bli slitt så er ikke åpen vent. noen bra ting. Kanskje er det ikke noe bra i det hele tatt! Hørte du det Mr.Felgen ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Tatt ned bunnpannen nå, det var forøvrig mer stress enn å ta ned kassen......... Så får vi se om det hjelper med ny pakning... Har ikke troen! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Kan vel også nevne at jeg har kjørt i flere år med åpen vent. og null lekkasje. Det med datorsprut og høytrykk osv.. Men begynner ting å bli slitt så er ikke åpen vent. noen bra ting. Kanskje er det ikke noe bra i det hele tatt! Hørte du det Mr.Felgen ;D Jasså Rudolf, du dolker meg i ryggen igjen? Nå som jeg var i slikt fint driv her... Du har uansett skapt dårligere arbeidsvilkår for motorolja di, selv om du kanskje bytter ofte nok til at det ikke blir et problem. Videre har du pollutert både deg selv og dine nærmeste med alskens veivhusgasser. Merk Dem det Herr Blodstrupmoen! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Jeg har tatt buss i snart 2 uker nå, så jeg syns jeg har rett til å forurense litt. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Jeg har tatt buss i snart 2 uker nå, så jeg syns jeg har rett til å forurense litt. :) Hva med meg da, jeg som har vært 2 uker på ferie?!?!? :P Men jeg har forurenset på ferien også da, så det teller vel kanskje ikke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Jasså Rudolf, du dolker meg i ryggen igjen? Nå som jeg var i slikt fint driv her... Du har uansett skapt dårligere arbeidsvilkår for motorolja di, selv om du kanskje bytter ofte nok til at det ikke blir et problem. Videre har du pollutert både deg selv og dine nærmeste med alskens veivhusgasser. Merk Dem det Herr Blodstrupmoen! Ja syns det var for ille at du skulle få konspirere vilt... En endring lå i luften! Og det skal vi ikke ha noe av! Nåja,jeg ga deg jo halvt på vei rett da. Jeg er har blitt soft på mine gamle dager og hjernen skrumper inn av de nevnte gassene. Kjører med lukket løsning pr. i dag da. Noe modifisert og forsterka selvfølgelig! O.T i'm sorry! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Tatt ned bunnpannen nå, det var forøvrig mer stress enn å ta ned kassen......... Så får vi se om det hjelper med ny pakning... Har ikke troen! :P Hva skal til får å få ned bunnpannen egentlig? butter den noe sted? lurer på om det er like greit å ta ut motoren når jeg skal bytte bunnpannepakning, ta litt ordentlig service Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Har ikke byttet bunpannepakning på 240, men på 740 så klarer man det akkurat om man tar løs motorfestene og løfter motoren maks opp til girkassa skraper i girkassetunellen, og da må man fremdeles vri og bannes en del før bunpana går klar av oljepumpa og traversen samtidig. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Lot seg ikke gjøre med m90... Tok av mellomaksel, servorør, girkassetravers og motorfester. Løftet motoren til det tok i med girkasse. Likevel måtte vi av med oljepickupen for å lure den av. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 greit! Da plukker jeg heller ut motoren:D Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 med m47, så går det forsåvidt greit. jeg løsnet motorfestene, og løftet motoren til giret tok i tunellen, så må man løsne traversen og senke den 1-2cm. da går den akkurat å vri bunnpanna løs fra oljepickupen. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Den lekker enda. Noen tips før jeg selger bilen? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg