Gå til innhold

Festen igang... igjen...!

Ranger emnet

hvarland

Anbefalte innlegg

Ja da vil ikke bilen gå verken frem eller tilbake...

Motoren sviver og alt sånn er greit, men når jeg skulle løyse bilen ut i første gir og kjøre avgårde så kom det en bankelyd fra drivverket en plass etterfulgt av en slags rasling.. og bilen går nu verken frem eller tilbake på verken 1 2 eller revers.

noen som har vært borti dette her? er det girkassa som er føkkt?

Passe lei

Wv 98 stv syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur mest at drivakselen har røkke.

Skjedde med meg da jeg lånte mercen t mor, kom en bil mot meg som ikke ville flytte seg fra parkeringsplassen, fikk snika mæ forbi, dermed tok jeg en liten, vell å merke liten burn, og plutseli sto bila der, sjika på akslinga og den snurra, så feste hadd gått av:P

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at girkassa di er rimeli fuckd?? har du burna mye å hærja med den så tåler di ikke så alt for mye

ikke børna... det går ikke med sjitbilen :-) ... men jeg har dratt endel henger lass med single... jeg vil tro det muligens er en sammenheng der... Skal prøve å hooke opp laptoppen og se hva som kan komme av feilmeldinger. Hvis kassen er gåen så bør jeg jo få en feilmelding.. vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke børna... det går ikke med sjitbilen :-) ... men jeg har dratt endel henger lass med single... jeg vil tro det muligens er en sammenheng der... Skal prøve å hooke opp laptoppen og se hva som kan komme av feilmeldinger. Hvis kassen er gåen så bør jeg jo få en feilmelding.. vil jeg tro?

Du får ingen feilmelding hvis det er en rem mekanisk feil, slik som det virer her. Få noen til å se på drivakselflensene på girkassen mens du løser ut bilen. Du ser da fort om feilen sitter i kassen eller i drivakslene.

Hvis ingenting rører seg, så prøv å slå til flensene på kassa med en klubbe. Disse sitter som oftest på en aksle med splines og flensen blir holdt på plass av en C-ring som sitter i et spor. Det har hendt at flensene hopper av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen feilmelding hvis det er en rem mekanisk feil, slik som det virer her. Få noen til å se på drivakselflensene på girkassen mens du løser ut bilen. Du ser da fort om feilen sitter i kassen eller i drivakslene.

Hvis ingenting rører seg, så prøv å slå til flensene på kassa med en klubbe. Disse sitter som oftest på en aksle med splines og flensen blir holdt på plass av en C-ring som sitter i et spor. Det har hendt at flensene hopper av denne.

er det mye som blir ødelagt når flensene hopper av? eller er det "bare å slå det på plass igjen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider