Gå til innhold

Prisantydning på min bil?

Ranger emnet

Wildzor

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer og bytte inn bilen min og lurer litt på hva jeg kan ta for den?

Litt spec :

- Audi 100 2.3E C4 Sedan

- 1991/1992 modell

- kjørt 199600 Km

- Nye dekk på sommerfelger

- Gode dekk på vinterfelger

- Har totalt 5 sett med dekk på felg med dem som står på bilen + reservedekk

- Er ikke noe problemer med den utenom reima til servo og dynamo snart ryker, men blir bytta før evt. salg! ( bestilles iløpet av uken )

- Greit nok anlegg i bilen også, med ny cd/mp3 spiller ( orginal kassett spiller medfølger )

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vurderer og bytte inn bilen min og lurer litt på hva jeg kan ta for den?

Litt spec :

- Audi 100 2.3E C4 Sedan

- 1991/1992 modell

- kjørt 199600 Km

- Nye dekk på sommerfelger

- Gode dekk på vinterfelger

- Har totalt 5 sett med dekk på felg med dem som står på bilen + reservedekk

- Er ikke noe problemer med den utenom reima til servo og dynamo snart ryker, men blir bytta før evt. salg! ( bestilles iløpet av uken )

- Greit nok anlegg i bilen også, med ny cd/mp3 spiller ( orginal kassett spiller medfølger )

12.000-15.000 kr er vel en fornuftig pris, hvis bilen er hel og grei (+5.000 kr for Quattro og + 5.000 for Avant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det var litt billig jeg da..

så på autodb nå og fant en som nesten er lik min, men har kjørt 125000 km MER enn min, og hans lå ute til 29.000,-

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1959596#bilder

Så kan vel ta noe mer enn 12-15000 for min!?

Du kan jo forsøke å legge den ut til 25.000 kr, men om du ønsker å selge den (i år), så tror jeg du nesten må ned på 12-15 laken.

Ser du skriver det er en 91/92 mod, regner da med det er en 91 mod med 92 mod chassinr (92 mod solgt i 91), så med andre ord er det en 91 mod. dvs dette er en 17 år gammel bil (snart 18 år gammel :o) Så det er dessverre ikke gull.

Solgte en 93 mod 2.6 Quattro Avant på finn for et år siden, måtte helt ned i 13 laken for å bli kvitt den (etter 3 mnd). Km stand på bilen var 230K km, god service historikk, med bla total overhalt quattrosystem.

Kjøpte også en 94 mod Quattro Avant (2.3) for 2 år siden, hel og fin bil, med da 170 km på telleren. betalte 25.000 kr for den da.. I dag vil jeg anslå verdien på den bilen til 10.000 kr (står 230.000 km på telleren nå :-o)

Vurderer å helakkere bilen, pakke om motor, bytte clutch, dempere foringer bremser ect.. Da stiger nok vedien på den opp mod 25-30 laken (samme som det vil koste meg i deler/materialer å sette den i stand)

Kjøpte meg en 92 mod Audi 100 Avant i helgen, den ga jeg 3.000 kr for :D, det var en liten bakskade på den, fanger samt en baklykt, men ellers så var det mye fine deler på den.

Se litt på nyere A6 modeller (98 eller nyere), så sammenligner du pris med de gammle modellene, da skjønner du det er noe galt med snitt prisen på de gammle modellene (på finn/autodb - Eller er det de nyere bilene som er alt for billige ? :D)

Du kan også ta en tlf til Møller å høre hva en gammel Audi er verdt, de sitter med lister på biler som er for gammle til å vær oppført med liste pris. Forsikkeringsselskap og opprettere tar ofte en tlf dit, hvis de er i tvil om markeds pris ved taksering.

Verdien på en bil er ganske enkelt det man får igjenn hvis det smeller, eller bilen blir stjålet (blir den borte så er det vrient å taksere den, da man ikke kan trekke fra feil,mangler rust,bulker, stygg lakk, slitent interiør etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minst 25 000,- vil jeg si. ga 30 000,- for min for et år sia, da hadde den gått 258 000km + noe kosmetisk småplukk. og da pruta jeg ned fra 35 000,- i tillegg

25 laken for en 91 mod sedan uten quattro, da må den ha vært strøken.. Hvor mye mener du den har tapt seg på det året du har kjørt den da 10.000 kr ? (dvs bilen nå er verdt 15.000 kr).

Hvis du kjøpte en slik bil til 25 laken i fjor, så kan vel ikke en tilsvarende modell være verdt minst like mye i år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider