Gå til innhold

Jomfru i nød

Ranger emnet

ibizasun

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en passat 2003 1,9tdi og var veldig fornøyd til mannfolket begynte og skulle ta ut setene for å vaske dem. (de var skitne, og forrige eier hadde aldri vasket bilen innvendig.) Etter dette begynte airbag lampa å lyse. Alle pluggene er satt i riktig, men likevel. Så fikk vi et tips om å resette hjerna i bilen og gjorde dette. Etter dette ville ikke cd spilleren virke, alle innstillinger forsvant og airbag lampen lyser fortsatt. Så fikk mannfolkene den geniale ideen om å teste webasto også. Begynte å ryke noe jævlig og de fikk ikke slått av. Måtte koble ut batteriet.. Nå sitter jeg her, jævlig sur, og dette er siste gang noen skal gjøre noe som helst spør du meg. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den lampen til å slutte å lyse? Må jeg til verksted og koble til pc? Og hvordan kan jeg få cd spiller til å virke da? Krever en kode! Dette er radionavigasjons greier.. Bruksanvisningen er på tysk, siden dette er en importert bil... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok 79 modell jeg..

blir vel verksted da ja.. er vel jeg som må betale for det også tenker jeg....

han prøvde det med batteriet.. og slo på radioen og slo inn den koden.. men for å få gjort noe mer må vi vente en time.. herregud.. neste gang kjøper jeg meg en bil fra 80 tallet med 0 elektronikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
er nok 79 modell jeg..

blir vel verksted da ja.. er vel jeg som må betale for det også tenker jeg....

han prøvde det med batteriet.. og slo på radioen og slo inn den koden.. men for å få gjort noe mer må vi vente en time.. herregud.. neste gang kjøper jeg meg en bil fra 80 tallet med 0 elektronikk..

Hei!

Det er viktig å huske på at setene som har side-airbager er koblet til bilens motorstyring og ikke må frakobles uten en adapter til pluggene i setet. Det lærte dere på den kjedelige måten?! hehe! Det er fort gjort da, men greit å huske på til neste gang! ;) For å få nullstilt varsellampen for airbagene må du nok sannsynligvis på Møller(vw og audi) og la de koble til diagnoseverktøyet sitt.

lykke til

mvh TurboTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider