Gå til innhold

Bytte dempere bak på 190?


JoeErgen

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig slitt demper bak på bilen min. w201 1.8 92mod.

Snapp Drive ga med et tilbud på 4190 ,- for bytte av begge 2 bak, der 1990,- var arbeid og 2200,- for orginale sachs dempere.

Det jeg da lurer på er:

-går det bra å gjøre dette selv? (tror da det:P)

Jeg kan litt om mekanikk, men har lite erfaring med bil.

-Hvor og hvilke dempere bør jeg kjøpe?

-Jeg har orginale senkefjærer på, byr dette på noe problem?

Hele poenget her er å spare litt penger.

Håper på raskt svar!

:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hvordan di satt nede men ikke noe problem ;) å i bagasjerommet finner du toppen, værre er det ikke :)

 

 

Auto Huset SKulle ha 1600,- for 2 Blistein dempere, så hvis jobben er enkel og grei er det mye penger å spare.

Demperen må vel ikke være tilpasset senkefjærene?

Hvor mye vanskeligere er det å bytte demperne foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er noe av det enkleste du kan gjøre på en 190!!

 

- først jekk bilen opp skru av hjulene

- sett en jekk under bærebrua akkurat opp til den berører brua.

- løsn side dekselene i bagasjerommet skru løs den ene bolten i toppen av demperen.

- deretter skru løs bolten i bunnen av demperen, så skru du ut bolten til bærebrua så er det bare å senke jekken så løsner brua og du kan fjerne demper og fjær. samme på andre sia. så gjør du bare alt i motsatt rekkefølge når du montere igjen.

 

bruk helst orginale dempere som er bilstein disse har god kvalitet.

 

 

MVH bZerk

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Har kjøpt Blistein-dempere på autohuset i dag.

demperne bli vel bytta på tirsdag. Har noen timer på verksted på skolen da. (går vg3 automasjon)

 

Trenger altså 2 jekker, eventuellt bukker?

 

Er det normalt at bakdemperne bli fortere slitt en fordemperne? i mitt tilfelle gynger bilen masse bak, mens fordemperne er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde samma jobben etter vinter'n. Du glemte å nevne at han må ta av plast koveret på brua da, hehe;) enig i at det er lett. vanskligste kan være vist boltene sitter rusta fast. da vil jeg anbefale deg å "shokke" bolten ved å banke på den hardt, og en god overdose 5-56 eller lignende. :) tror det er 17mm bolter med muttre i andre enden. Bruk 2 17 nøkler på toppen. Ikke rot bort foringa som jeg gjorde hehehehe :p

 

Bilen blir skikkelig jæævli å kjøre første turen! men det går seg til ;) blir tight å fin etter noen km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir skikkelig jæævli å kjøre første turen! men det går seg til ;) blir tight å fin etter noen km.

 

Dette var et merkelig utsagn, kan du begrunne dette? Er ingen grunn til at den skal være "jævlig" å kjøre etter at arbeidet er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår