erling Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Hva er vitsen med å kunne justere på de? Noe poeng i dem uten kvassere kammer? Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 kamtider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Det viktigste med kamdrev er du kan justere overlapping, noe som kan gi en god slump med effekt på en godt trimmet turbo-motor. På en orginal NA eller turbo-motor er det erfrafringsmessig lite å hente. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Originally posted by espentan Det viktigste med kamdrev er du kan justere overlapping, noe som kan gi en god slump med effekt på en godt trimmet turbo-motor. På en orginal NA eller turbo-motor er det erfrafringsmessig lite å hente. Ok, så hvis jeg putter sånne på min NA (og justerer de korrekt vel og merke), så kan jeg kanskje få ørlittegrann mere effekt i toppen av registeret? Min er jo 16v med sperr på 7000 o/min, men kan hende de er bra nøyaktige de orginal og kanskje.. Må snart bytte reg.reima, men hvis det er littegrann hk å hente kanskje bytte de og. Man er jo litt "innesnødd" når man har NA, blir litt despo... :D Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Originally posted by erling Ok, så hvis jeg putter sånne på min NA (og justerer de korrekt vel og merke), så kan jeg kanskje få ørlittegrann mere effekt i toppen av registeret? Min er jo 16v med sperr på 7000 o/min, men kan hende de er bra nøyaktige de orginal og kanskje.. Må snart bytte reg.reima, men hvis det er littegrann hk å hente kanskje bytte de og. Man er jo litt "innesnødd" når man har NA, blir litt despo... :D Ja, ørlite grann er det nok og hente. Jeg kjenner ikke til MR2-motoren så godt, men på en 1.8 Miata går det ann å hale ut 3-4 hk. Men du er nesten nødt til å ha bilen i benk skal du greie det, og få en kyndig NA-trimmer til å ta jobben. Så det koster nok mer enn det smaker. Ett sett med nye kamaksler med mer løft og mer varighet på innsugskammen ville nok gitt en del mer, kanskje opp mot 20 hk med litt høyere bensintrykk etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Originally posted by espentan Ja, ørlite grann er det nok og hente. Jeg kjenner ikke til MR2-motoren så godt, men på en 1.8 Miata går det ann å hale ut 3-4 hk. Men du er nesten nødt til å ha bilen i benk skal du greie det, og få en kyndig NA-trimmer til å ta jobben. Så det koster nok mer enn det smaker. Ett sett med nye kamaksler med mer løft og mer varighet på innsugskammen ville nok gitt en del mer, kanskje opp mot 20 hk med litt høyere bensintrykk etc. Er vel ikke så mye vits da nei. Får vel heller nøye meg med det jeg har, og heller satse på turbo. :) Takker for svar. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.