Gå til innhold

Justerbare kamdrev

Ranger emnet


erling

Anbefalte innlegg

Originally posted by espentan

Det viktigste med kamdrev er du kan justere overlapping, noe som kan gi en god slump med effekt på en godt trimmet turbo-motor. På en orginal NA eller turbo-motor er det erfrafringsmessig lite å hente.

Ok, så hvis jeg putter sånne på min NA (og justerer de korrekt vel og merke), så kan jeg kanskje få ørlittegrann mere effekt i toppen av registeret? Min er jo 16v med sperr på 7000 o/min, men kan hende de er bra nøyaktige de orginal og kanskje.. Må snart bytte reg.reima, men hvis det er littegrann hk å hente kanskje bytte de og. Man er jo litt "innesnødd" når man har NA, blir litt despo... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Ok, så hvis jeg putter sånne på min NA (og justerer de korrekt vel og merke), så kan jeg kanskje få ørlittegrann mere effekt i toppen av registeret? Min er jo 16v med sperr på 7000 o/min, men kan hende de er bra nøyaktige de orginal og kanskje.. Må snart bytte reg.reima, men hvis det er littegrann hk å hente kanskje bytte de og. Man er jo litt "innesnødd" når man har NA, blir litt despo... :D

 

Ja, ørlite grann er det nok og hente. Jeg kjenner ikke til MR2-motoren så godt, men på en 1.8 Miata går det ann å hale ut 3-4 hk. Men du er nesten nødt til å ha bilen i benk skal du greie det, og få en kyndig NA-trimmer til å ta jobben. Så det koster nok mer enn det smaker. Ett sett med nye kamaksler med mer løft og mer varighet på innsugskammen ville nok gitt en del mer, kanskje opp mot 20 hk med litt høyere bensintrykk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espentan

 

Ja, ørlite grann er det nok og hente. Jeg kjenner ikke til MR2-motoren så godt, men på en 1.8 Miata går det ann å hale ut 3-4 hk. Men du er nesten nødt til å ha bilen i benk skal du greie det, og få en kyndig NA-trimmer til å ta jobben. Så det koster nok mer enn det smaker. Ett sett med nye kamaksler med mer løft og mer varighet på innsugskammen ville nok gitt en del mer, kanskje opp mot 20 hk med litt høyere bensintrykk etc.

Er vel ikke så mye vits da nei. Får vel heller nøye meg med det jeg har, og heller satse på turbo. :) Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår