Gå til innhold

ned dreiing av b23e stempel

Ranger emnet

krbarstad

Anbefalte innlegg

Litt OT, men funker det å kjøre med b230K-stempler i en b230 med turbo og datasprut f.eks? Vet at det søkket i K-stemplene er litt stort, men om man dreier littt av på toppen, burde vel dette funke supert..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nei, men vet av flere som har prøvd.. Er da en grunn til at ingen gjør slikt om det hadde vært så enkelt som du sier.. Om du tar matten fatt og regner litt på kompen finner du fort ut at det er upraktisk.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scrat, ja, jeg sier jo at det er upraktisk.. Er jo ikke arti å ha en motor som ikke har trekk-kraft før turboen slår inn.. :p

Er sikkert kjempe moro hvis du har en turbo som ikke lader før nærmere 3000rpm, nesten så du må ha ladetrykk før du kan sleppe ut clutchen ellers så dauer motorn :D

Husker når jeg styra på litt med mopeden min, det er riktig nok 2t da men. Porta sylindern og stemple så jævelig at det nesten ikke var komp igjen i motorn. Men det gikk jo noe helt jævelig da, kunne dra den til nærmere 14000rpm.

Men det holdt ikke i all evighet da :)

Må bare legge ut noen bilder av hvor jævelig det blei:

IM001569.jpg

IM001571.jpg

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider