krbarstad Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 er det noen som har noe erfaring om hvor mye som kan dreies ned på b23e stempel, slik at di kan brukes til turbo bruk. eller om det eventuelt finnes noen lavkomp stempel til b23. veit at man har stempel til b23et, men disse koster sjorta, å planen er et budget bygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 1.5-2mm burde gå greit.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Tror 2mm blir er i det meste laget, har hørt folk som pleier å dreie av 1mm. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 En kjenning av meg kjører med 1.8mm avdreid.. funker gull det.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 får prøve å måle hvor tykt det er å hvor mye som kan tas av. får ta ut forbrenningsromman i toppen å slik at jeg får senket kompen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 kjører m orginale 230f stempel i min turbomotor.. dreide av 1,2 mm å d funke fint... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Litt OT, men funker det å kjøre med b230K-stempler i en b230 med turbo og datasprut f.eks? Vet at det søkket i K-stemplene er litt stort, men om man dreier littt av på toppen, burde vel dette funke supert..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 enkleste du gjør er å bruke 230k blokk å 230a topp =lavkompmotor på 1-2-3... spiontriks =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Blir ALT for lav komp... Må jo opp i 3-4-5bars trykk for å hente ut 160hk.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 mhm du mene det... har du noen gang prøvd sjøl eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Jeg har ikke nei, men vet av flere som har prøvd.. Er da en grunn til at ingen gjør slikt om det hadde vært så enkelt som du sier.. Om du tar matten fatt og regner litt på kompen finner du fort ut at det er upraktisk. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 vi har prøvd det der, det funka faktisk ganske greit, den går som en dass før du får no ladetykk da, men det funka, lada vel en 1,2 el 1,4 Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 vi har prøvd det der, det funka faktisk ganske greit, den går som en dass før du får no ladetykk da, men det funka, lada vel en 1,2 el 1,4 velkommen kompressor? :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 scrat, ja, jeg sier jo at det er upraktisk.. Er jo ikke arti å ha en motor som ikke har trekk-kraft før turboen slår inn.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 scrat, ja, jeg sier jo at det er upraktisk.. Er jo ikke arti å ha en motor som ikke har trekk-kraft før turboen slår inn.. :p Er sikkert kjempe moro hvis du har en turbo som ikke lader før nærmere 3000rpm, nesten så du må ha ladetrykk før du kan sleppe ut clutchen ellers så dauer motorn :D Husker når jeg styra på litt med mopeden min, det er riktig nok 2t da men. Porta sylindern og stemple så jævelig at det nesten ikke var komp igjen i motorn. Men det gikk jo noe helt jævelig da, kunne dra den til nærmere 14000rpm. Men det holdt ikke i all evighet da :) Må bare legge ut noen bilder av hvor jævelig det blei: Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.