krbarstad Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 men tilbake til temaet, er det noen som har prøvd å dreie ned stempel fra b23e? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 er det noen som har noe erfaring om hvor mye som kan dreies ned på b23e stempel, slik at di kan brukes til turbo bruk. eller om det eventuelt finnes noen lavkomp stempel til b23. veit at man har stempel til b23et, men disse koster sjorta, å planen er et budget bygg. Har du vurdert å frese ut av topplokket istedet? Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 har frest utav toppen i dag no. men ska ta ut litt utav stemplan å for å senk kompen litt mere. største problemet mitt e at toppen æ ska bruk e en 405 topp som e plana 3mm ++ å da må æ finn en måte å få senka kompen nokk t turbo bruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 drei ned 1,5mm du. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 ska borti garasje å prøv å få plukka ut stemplan etterpå no, å så fær en tur på jobb å mål opp om hvor mye gods det er å ta av, å så hiv dæm i dreibenken å få fjerna litt gods. har planer om å få testa motorn på volvotreffet på lånke 30aug. funderer på om jeg skal bruke t-kammen min eller k-kammen som er orginal i 405 toppen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 har også vurdert tanken på å eventuelt lage en spacer for å ha mellom blokk å topp, må seff ha ei topppakning på hvær side av spacern da. men den planen får ligge på hylla t æ får teket på trådgnisten på jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 1-1,5mm :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 da har æ vært å dreid ut av stemplan, målt litt å fant ut at det var 8mm gods i stemplet, så jeg dreid ut 2mm. no skal æ i garasjen å monter sammen d meste av motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 da va motorn så å si ferdig montert, mangle nå små ting, men ellers ok. spent på om æ har fått senka kompen nokk. har foresten for øyeblikket montert en k-kam, men har ikke helt bestemt mæ for om denne skal brukes da. noen som har erfaringer med k-kam å turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 enkleste du gjør er å bruke 230k blokk å 230a topp =lavkompmotor på 1-2-3... spiontriks =) Huske bror din fortalte mæ det der når æ va 16-17 år..ninjatrix :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.