Gå til innhold

Vindusviskeren er død! trenger hjelp!

Ranger emnet

Nasse

Anbefalte innlegg

ok, her er problemet:

vindusviskerne forran går nesten halvveis opp på ruta, så stopper de, deretter går de en cm lenger for hver gang jeg trykker på viskerhendelen.

frykter at viskermotoren er død, men har lest litt her på forumet, og det viser seg at en annen mulighet også kan være det at det et eller annet stag har rustet fast og bare trenger litt overbevisning og smøring. men hvordan i eli hagens hår kommer man frem til viskermotoren?? noen som kan bidra med litt hjelp her?

håper på rask svar, da det er melt masse regn framover...

Suzuki gsx-r 1300 hayabusa

Audi A4 1995

-------------------------

x Yamaha YZF 600 thundercat

x VW Corrado 1.8 G60 1990

x Vw Golf 1.6 1994

x Honda NSR 125cc 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger ikke den rett under den plastikkplate-tingen som er rett nerforbi frontruta da?

husker jeg rett er den der.. da bare åpner du panseret, får av hele den plast tingen som er klipsa/skrudd fast, så ser du viskermotoren under der.. er vel bare den som vil befinne seg bak der.

har kun bytta en sånn en gang, og det var på en citroen, så kan være jeg tar feil her.

lykke til

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer,den sitter foran..Har byttet det på en golf iv.Du tar av plast dekslet som sitter under frontruta..Er totalt 6 klips tror jeg,hvis jeg ikke huske feil..

Under der så ser du en slags arm,som driver vindusviskerne,og den armen er koblet til motoren..

Kan si deg en ting,og det er at motoren er i orden.

Problemet er en liten jævla foring,som sitter på de to armene..Den for du ikke løs,så du må kjøpe hele dritten.Koster sånn ca 1500 kr hos VAG,spør norskbildel senter,der for du den mye billigere..Bytt ut den,så funker alt igjen..

Er gjort på toppen 1 time..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider