Skrotnisse Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 snakker selvfølgelig om underspyling av stemplene. driver på med volvomotor. skulle hatt ettermontert underspyling på en b230 blokk. lar dette seg gjøre? finnes det ferdige sett? kan jeg bruke fra audi eller andre volvomotorer? Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Jeg skal ta opp en 940 blokk med underspyling nå, kan sjekke om dysene er "skrudd" rett i oljekanalen eller hvordan det henger sammen inni der... Er det løse dyser skrudd rett i kanalen, får du de nok originalt, og da er det jo bare å bore hull, gjenge, blåse ut sponet og sette i dyser:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 høres bra ut...du får gi meg rapport når du har sjekka det da. Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 jeg lagde underspyling på en ford v6 engang og borret da på skrå gjemmom rammelager og ut imot sylinderen. dreide dyser som jeg satte inn etterpå.. fungerte veldig fint, men litt jobb.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Hva er egentlig underspyling? Bensin under stemplene? Hva er dette godt for? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by Jonte Hva er egentlig underspyling? Bensin under stemplene? Hva er dette godt for? spyling av olje under stemplene....kjøling...... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Kjetilr jeg lagde underspyling på en ford v6 engang og borret da på skrå gjemmom rammelager og ut imot sylinderen. dreide dyser som jeg satte inn etterpå.. fungerte veldig fint, men litt jobb.. Dette er en god løsning! Enda bedre blir den hvis du kjøper dysene ferdig. Finnes med innebygd kule/fjær som gjør at du ikke har underspyleng når oljetrykket er lavt, f.eks på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by boost Dette er en god løsning! Enda bedre blir den hvis du kjøper dysene ferdig. Finnes med innebygd kule/fjær som gjør at du ikke har underspyleng når oljetrykket er lavt, f.eks på tomgang. ikke noe problem.. bare å ha oljepumpe med god nok kapasitet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Kjetilr ikke noe problem.. bare å ha oljepumpe med god nok kapasitet.. var det jeg tenkte på og Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 skal dysene stå i sylinder veggen eller nede ved veiva? Og skal den stå å spyle hele tida ? eller bare nå stempelet er oppe? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by BreiSladderen skal dysene stå i sylinder veggen eller nede ved veiva? Og skal den stå å spyle hele tida ? eller bare nå stempelet er oppe? spyle mot toppen av rådearm.. kjøler både stempel og smører øvre bolt. som sagt noen biler har ventiler som stopper dette ved lave turtall... eller lavt trykk.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Jeg har dyser på lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by boost Jeg har dyser på lager. du har? fortell Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Gammal tråd, men siden emnet omhandler det jeg lurer på, drar jeg tråden frem igjen.. Uansett, har ei gammel b230-blokk fra midten/slutten av 80-tallet.. Den har ikke underspyling såklart, men er det mulig å ettermontere? Isåfall, har noen bilder av hvordan dette er gjort? Har søkt litt på forumet, og funnet ut at enkelte har uthevinger på utsiden av blokka til dysene.. Men det skal visst gå an å ettermontere dyser selv om man ikke har de uthevingene vel? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 går vel fint det ja. men underspyling av stempler er litt overvurdert spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg