JoeErgen Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Min 190E 1.8 92mod kjøres nå på 98. Kan jeg begynne å kjøre med 95? Må jeg gjøre noen grep, eller er det bare å fylle? Takk for svar! Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 med mindre du har turbo, mye ladetrykk og faktisk en motor som forbrenner under hard kjøring kan du for din egen del kjøre 92også... Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeErgen Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 med mindre du har turbo, mye ladetrykk og faktisk en motor som forbrenner under hard kjøring kan du for din egen del kjøre 92også... Jeg inbiller meg at jeg må stille om en bryter eller noe? Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Jeg inbiller meg at jeg må stille om en bryter eller noe? Den bryteren har du isåfall ikke. Fyll og kjør! Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzerk Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 alle 190ene skal gå på 95 blyfri. MVH bZerk Siter MB 190E 2.3 1987 16V Look http://WWW.MB190KLUBB.com Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 alle 16v bør kjøres på 98. alle andre er 95okt det som gjelder har du slik bryter ved tenningsmodulen er n=95okt og s=98okt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 wtf er den bryteren alle snakkeer om?.. Du kan i grunn kjøre på 92 fordi du IKKE har en turbomatet motor som krever høy oktan.. det er en ting en annen ting er at OM du fyller 98, så er du aldri helt sikker på om det er 98oktan.. why?.. Fordi oktanet i norge er blandet med mye annet dritt og kan variere helt fra 90 til 98 oktan! I værstefall kan du skaffe større dyser fylle E85 og mappe motoren på nytt;) da har du en bil som går billigere og bedre Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 wtf er den bryteren alle snakkeer om?.. Du kan i grunn kjøre på 92 fordi du IKKE har en turbomatet motor som krever høy oktan.. det er en ting en annen ting er at OM du fyller 98, så er du aldri helt sikker på om det er 98oktan.. why?.. Fordi oktanet i norge er blandet med mye annet dritt og kan variere helt fra 90 til 98 oktan! I værstefall kan du skaffe større dyser fylle E85 og mappe motoren på nytt;) da har du en bil som går billigere og bedre er en bryter med forskjellige motstander, ut fra hvilken motstand du velger vil tenningen forskyve seg og da vil det variere hvilken oktan du bør velge ut fra den tenningen du har valgt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 aah ok... jøss har dem no slikt? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 aldri hørt om før på mercedes... kjører nå på 95 jeg. Testa en gang å ha på litt nitro bensin (beregnet på bensinbiler). Fikk en veldig mager blanding og hissig lyd i bilen (mekanisk).. hmm gikk ikke noe bedre. Fyll full tank Vpower innimellom, det er godt for bilen ;) 95 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 aldri hørt om før på mercedes... kjører nå på 95 jeg. Testa en gang å ha på litt nitro bensin (beregnet på bensinbiler). Fikk en veldig mager blanding og hissig lyd i bilen (mekanisk).. hmm gikk ikke noe bedre. Fyll full tank Vpower innimellom, det er godt for bilen ;) 95 javell.. du hakke tenkt på at den bilen din faktisk gikk dårligere med nitro?... og muligens grisa til hele bensinsystemet ditt:) luring Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 tsss, hadde på så lite atte. Er 2-3 mdn sia har ikke merket noe som helst skade ;) ALT må prøves å forskes på. Sånn lærer man, vist du ikke vil inn her da å spørre 40 spørsmål med 20 forskjellige vinkler da før du sån ca føler deg trygg!? Luring Hmmm, vil ikke si han gikk dårligere heller!? jeg merket strengt tatt ikke forskjell på bilen i det heletatt, han gikk noe strammere på tomgang! også det med lyden da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 aah ok... jøss har dem no slikt? Ja, de bilene med EZL-tenningssytem har det. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 alle 16v bør kjøres på 98. alle andre er 95okt det som gjelder har du slik bryter ved tenningsmodulen er n=95okt og s=98okt iflg instruksjonsboka til 1,8 190E og E300TE står det klart og tydelig atmed bryteren i N=92RON (oktan) og S = 95 RON (oktan). Ergo skal 98-oktan vær overkill på de fleste mercedeser vel.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Jeg kjører selv på 95, og har alltid trodd at det egentlig skal være 98. Men det er så mye dyrere:P Jeg fylte 99 V-power Racing for en tid tilbake, og synes den gikk noe bedre da, men ikke noe voldsomt Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.