eiriksmil Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Jeg kjører selv på 95, og har alltid trodd at det egentlig skal være 98. Men det er så mye dyrere:P Ja, bruker du 1200 liter bensin i året og forskjellen er 31 øre blir det hele 370 kroner forskjell på bare 98 eller bare 95 i året. Veldig mye det. Om det er noe poeng er en annen sak.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hehe... jeg tviler ikke:P Men det er ofte 95 ligger på 12,30 og 98 ligger på 13,30... Da blir det nok litt mer forskjell i løpet av et år;) Alle ånder drar vet du;) Men vet noen om 190E skal ha blyerstatning? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hehe... jeg tviler ikke:P Men det er ofte 95 ligger på 12,30 og 98 ligger på 13,30... Da blir det nok litt mer forskjell i løpet av et år;) Alle ånder drar vet du;) Men vet noen om 190E skal ha blyerstatning? ingen biler med innsprut skal trenge blyerstatning.... forsåvidt ingen biler nyere enn 82 modeller burde trenge dette, da de fleste fikk andre ventilstyringer der det ikke trengtes bly lenger. Bly er den værste dritten du forøvrig kan få i en motor...fy faen som det ser ut inni en bly-bensin motor etter 150 000km! bly over ALT! tetter dreneringer, oljetilførsler etz, etz... bare driten. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 ingen biler med innsprut skal trenge blyerstatning.... forsåvidt ingen biler nyere enn 82 modeller burde trenge dette, da de fleste fikk andre ventilstyringer der det ikke trengtes bly lenger. Bly er den værste dritten du forøvrig kan få i en motor...fy faen som det ser ut inni en bly-bensin motor etter 150 000km! bly over ALT! tetter dreneringer, oljetilførsler etz, etz... bare driten. Oida.. Det er noe dritt:S Jeg vet at den forrige eieren pleide å ha blyerstatning faktisk! Er det noen måte å få renset motoren på da? 190E 2,3 1987 Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Oida.. Det er noe dritt:S Jeg vet at den forrige eieren pleide å ha blyerstatning faktisk! Er det noen måte å få renset motoren på da? 190E 2,3 1987 nei, bly har den negative egenskapen at den kleber seg såpass til alt som finnes...er som seig leire omtrent. Enste du Kan bruke, som KAN virke, er QMI innvendig motorvaks feks.. sterke saker, men spørs hvor mye den faktisk klarer å ta av leira :) Men, se det på en annen måte....bilen har gått greit sålangt, så da går den nok en stund til, men noe Mer bly-bensin trenger du ikke kjøre på, selv om bly-erstatning ikke er bly lenger da ;) Får du tenningsbank på din 87 mod. uten bly, så må du justere tenninga... event. se hvor denne N/S-bryteren står hen... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 nei, bly har den negative egenskapen at den kleber seg såpass til alt som finnes...er som seig leire omtrent.Enste du Kan bruke, som KAN virke, er QMI innvendig motorvaks feks.. sterke saker, men spørs hvor mye den faktisk klarer å ta av leira :) Men, se det på en annen måte....bilen har gått greit sålangt, så da går den nok en stund til, men noe Mer bly-bensin trenger du ikke kjøre på, selv om bly-erstatning ikke er bly lenger da ;) Får du tenningsbank på din 87 mod. uten bly, så må du justere tenninga... event. se hvor denne N/S-bryteren står hen... Akkurat ja! Så kjekt å vite=) Altså motoren går bra, og er sprek og alt det der, men på tomgang så går den ganske ujenvnt... Og alltid med en gang jeg starter den, så er det en tikking i motoren:S Gir seg hvis jeg ruser den ordentlig. Så kansje det er lurt å ta en slik motorrens Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Og alltid med en gang jeg starter den, så er det en tikking i motoren:S Gir seg hvis jeg ruser den ordentlig. Så kansje det er lurt å ta en slik motorrens Feil olje. Kjører kanskje biltema-olje? Hadde samme prob på kompis sin 92 190E med 1,8 liter'n... tikka som FAEN i 4-5 minutter med biltema 10-40 delsynt olje. Bytta til valvoline Maxlife 10-40, og vips tikker den bare i 3-4 sek etter start! ;) Men..kan også være no gammalt bly som har strupa kanalene inn til ventil-løfterene.. ergo må olja bli tynn nok (varm) før den klarer å entre ventil-løfteren. Men dette veit man aldri med sikkerhet...en rens i ny og ne skader uanz ikke. og QMI sin er MEGET effektiv...det er bevist! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Feil olje. Kjører kanskje biltema-olje?Hadde samme prob på kompis sin 92 190E med 1,8 liter'n... tikka som FAEN i 4-5 minutter med biltema 10-40 delsynt olje. Bytta til valvoline Maxlife 10-40, og vips tikker den bare i 3-4 sek etter start! ;) Men..kan også være no gammalt bly som har strupa kanalene inn til ventil-løfterene.. ergo må olja bli tynn nok (varm) før den klarer å entre ventil-løfteren. Men dette veit man aldri med sikkerhet...en rens i ny og ne skader uanz ikke. og QMI sin er MEGET effektiv...det er bevist! Takk for råd=) Jeg har hørt at Biltema-oljen en helt super da. Den vant visst en test for en tid tilbake også... Så kansje det bare har vært gammel olje? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disturbd Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 faktisk så skal bilene ha 98 på s og 95 på n, de talla du hadde der er minstekrav.. Siter 95 vulva 855 2,5 med nok utstyr;) Stereo: mac audio kompsett framme og bake pioneer deh p7000ub, focal bomba 27v1 mercedes 124 230e turbo(BENSIN!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 faktisk så skal bilene ha 98 på s og 95 på n, de talla du hadde der er minstekrav.. 98 på S, og 95 på N?:S Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zebbe91 Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 alle 190ene skal gå på 95 blyfri. MVH bZerk Liten rettelse der, de første 83 modellene ble levert med sån blytilsetning. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Ganske vanlig med ventil tikking på disse motorene etter 200k. Forrige motorn jeg hadde hørtes ut som et hønsehus. Har kjørt med biltema olje på alle motora mine. På 300n nå så kjører jeg på mobil 1. tikker akkurat like my som biltema oljen jeg bytta den ut med. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 biltema oljen vi får i norge er jo som sagt andre steder her på forumet og kildesterkt bevist statoil olje, og som man vet er jo nordsjø olje en av verdens beste.... meget gode smørende egenskaper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disturbd Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 98 på S, og 95 på N?:S på den vribryteren det er snakk om i tidligere inlegg.. n for normalbenzin og s for superbensin.. Siter 95 vulva 855 2,5 med nok utstyr;) Stereo: mac audio kompsett framme og bake pioneer deh p7000ub, focal bomba 27v1 mercedes 124 230e turbo(BENSIN!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.