Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo Amazon 1967

Ranger emnet

LangFørr

Anbefalte innlegg

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har da bynt så smått og demontere dellortoene og sett på dyser osv. De har som sagt sittet på en alfa med 2liter, som jeg trur har vært en skikkelig jager:)

Specs på gasserne:

Bensin dysene: 180

Luft dysene: 160

E-rør: 7

Lavfart dysene: 60

Nålventil: 225

Aks dysene: 33

Halsringer: 41

Så da har jeg funnet ut at jeg må bytte Luft dysene til 145-150.

E-røret må byttes til 6.

Aksellerasjons dysene må byttes til 45.

Hvis jeg gjør dette vil de fungere greit, men skal de fungere 100% må jeg i benk.

Videre må jeg ha el. bensin pumpe og trykkregulator, trykket må ikke overstige 0.25bar, over dette ryker nålventilen på et blunk.

Skal også bestille overhalingskit.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde oppe dyser og diverse tidligere i dag, men tok ikke bilder da. har skrudd de sammen igjen til jeg får de nye dysene,pakningene og oringene. Tips til hvor jeg kan få tak i billigst mulig? Trenger også piperx lignende filter billig også hvis noen vet:)

DSC04374.jpg

DSC04376.jpg

Gløgg, peis, klementiner og forgasser skruing på spisestuebordet. Kan det bli bedre:)?

DSC04375.jpg

DSC04377.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en del deler i helga, pluss at jeg har fyllt år så har fått filter i bursdagsgave:)

Ting jeg har kjøpt:

>Steg 3/4 topp, som er modifisert med dreide messing hylser på brygga, max porta innsug, dobble ventilfjører og 46-38,5 ventiler.

>Høyre framskjerm

>M40 girkasse

>Facet Top red bensinpumpe

Noen bilder.

DSC04405.jpg

DSC04406.jpg

DSC04397.jpg

DSC04398.jpg

Toppen:

DSC04399.jpg

DSC04400.jpg

DSC04401.jpg

DSC04404.jpg

DSC04403.jpg

DSC04402.jpg

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å dra seg til dette her nå :) Blir bra til sommern

Ja, nå begynner det å hjelpe:) Trenger nye bunndel nå som skal borres opp til 92mm og bli 2.1iter. Nye stempler fra Pedersens og en KG6 kam. Håper på å ta ut 170hk. Da byner det å bli moro.

Litt spett med penger nå, så får ønske seg til jul(Hint Hint:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider