Gå til innhold

2,2T 10V motor-spørsmål

Ranger emnet

eirikj

Anbefalte innlegg

Holder på å skal sette en 2,2t 10v fra en Audi 100 88 modell i en Porsche 924

Får litt problemer angående bankesensor og turtalssensor.. Er det noe måte å flytte de sensorene fra svinghjulet til eventuelt noen av reimhjulene på fremsiden?

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo montere et "triggerhjul" i front av motoren. Dette må ha samme størrelse om samme antall tener som svinghjulet.

Samme str? veit du hvor svært svinghjulet er eller ? :p Triggerhjula som blir satt på i front er jo ikke akkurat store da..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å skal sette en 2,2t 10v fra en Audi 100 88 modell i en Porsche 924

Får litt problemer angående bankesensor og turtalssensor.. Er det noe måte å flytte de sensorene fra svinghjulet til eventuelt noen av reimhjulene på fremsiden?

Fortell mer eirikj! Jeg har også stående en 924 som jeg har tenkt å gjøre bortimot det samme med. Dog en 7A 170 hk sugemotor, da denne løser noen av plassproblemene på høyre side.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh! Kan noen av dere bekrefte/avkrefte om noe 924/944 etc har "bolton" girkasse til audifemmer? Hørt rykter om løps Porscher som har hatt dette, uten å finne ut noe mer.

Etter det jeg har forstått etter en kjapp titt på 924-forumet så ser det ut til å stemme.

http://www.924board.org/

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått etter en kjapp titt på 924-forumet så ser det ut til å stemme.

http://www.924board.org/

Oooops:

This swap being a bolt in? BULL$#!+. Thoroughly debunked. And I lost a ton of money following the load of crap I read. You CANNOT put a 20v engine into a 924 any easier than you can put a Chevy V8 into it!

Ser ut som det er litt trøbbel å få svinghjulet til å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig som dere tror.. Clutchkåpa til porsche er ikke så dyp som i audien sin, men aksling bak til girkassa er så å si lik den som er i Audi, men planen min er å bytte om på svinghjulet til det orginale, det er og likt.

Har funnet ut at jeg kommer til å kjøre Megasquirt på tenning og drivstoff siden det ble et rent Hæl%"&te å plukke ut ledningsnettet.

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider