Gå til innhold

2,2T 10V motor-spørsmål

Ranger emnet


eirikj

Anbefalte innlegg

Holder på å skal sette en 2,2t 10v fra en Audi 100 88 modell i en Porsche 924

 

Får litt problemer angående bankesensor og turtalssensor.. Er det noe måte å flytte de sensorene fra svinghjulet til eventuelt noen av reimhjulene på fremsiden?

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo montere et "triggerhjul" i front av motoren. Dette må ha samme størrelse om samme antall tener som svinghjulet.

 

Samme str? veit du hvor svært svinghjulet er eller ? :p Triggerhjula som blir satt på i front er jo ikke akkurat store da..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å skal sette en 2,2t 10v fra en Audi 100 88 modell i en Porsche 924

 

Får litt problemer angående bankesensor og turtalssensor.. Er det noe måte å flytte de sensorene fra svinghjulet til eventuelt noen av reimhjulene på fremsiden?

 

Fortell mer eirikj! Jeg har også stående en 924 som jeg har tenkt å gjøre bortimot det samme med. Dog en 7A 170 hk sugemotor, da denne løser noen av plassproblemene på høyre side.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh! Kan noen av dere bekrefte/avkrefte om noe 924/944 etc har "bolton" girkasse til audifemmer? Hørt rykter om løps Porscher som har hatt dette, uten å finne ut noe mer.

 

Etter det jeg har forstått etter en kjapp titt på 924-forumet så ser det ut til å stemme.

 

http://www.924board.org/

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått etter en kjapp titt på 924-forumet så ser det ut til å stemme.

 

http://www.924board.org/

 

Oooops:

 

This swap being a bolt in? BULL$#!+. Thoroughly debunked. And I lost a ton of money following the load of crap I read. You CANNOT put a 20v engine into a 924 any easier than you can put a Chevy V8 into it!

 

Ser ut som det er litt trøbbel å få svinghjulet til å passe.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig som dere tror.. Clutchkåpa til porsche er ikke så dyp som i audien sin, men aksling bak til girkassa er så å si lik den som er i Audi, men planen min er å bytte om på svinghjulet til det orginale, det er og likt.

 

Har funnet ut at jeg kommer til å kjøre Megasquirt på tenning og drivstoff siden det ble et rent Hæl%"&te å plukke ut ledningsnettet.

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår