Gå til innhold

El.kjølevifte? eller Aksling montert..

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

På bilen min har jeg 2små elektriske og en stor som står på..?akslingen til motoren? kommer ikke på ifarta hva det heter..

 

Har hørt at man kan miste endel hester med denne på monterte saken og at det kan lønne seg og montere på en elektrisk vifte som er temp. styrt?

 

Noen som har peiling på dette? og hvor mange hester man mister med en sånn vifte eventuelt? er det snakk om 1-2hester eller så mye som 5-10hk?

 

just wåndering..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jeg har hørt at man kan spare 5 -10hk på en volvo 240 jeg? muligens bare tull, høres jo litt rart ut. Jeg tok av slure vifta på Camaron min og satt på to elektriske Citroen BX vifter fra 2 Citroener som jeg fant på høggern, kosta meg 150,- til sammen for viftene, og de er like bra som det meste du får kjøpt av fancy elvifter på div bilbutikker.

 

Citroen BX har plast panser, som gjør at motoren går varm, så viftene på den bilen er bra.

 

På Camaron lagde vifta noe sinnsykt bråk også, liker ikke den typen bråk, bedre med litt brumming fra potta da, de elektriske går jo bare en gang i blant på tomgang, og har litt penere lyd.

 

Sett på noen el vifter, evt se på andre vifter på høggern hvis du ikke ser noen citroener, cx har samme vifte forresten, bare annet hus, jeg kappet av alle "ørene" og stripset viftene fast til rad. med noen store svarte strips. Så hadde ikke jeg noe vifte termostat så jeg dro på sverre kahrs racing og kjøpte en som man trer inn i vannslangen. Du har sikkert en termostat du kan bruke på vifta på radiatoren din, hvis du har sånn magnet vifte som jeg har på mercedesen så kan du sikkert bruke den termostaten som den bruker, eller finne et rør som vannslangene går på og sveise termostat fast i den og skru på slangene etterpå, du veit sikkert det siste, bare sier det jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, syns og å huske at det var noe i den duren.. vet ikke om de 2små bare er til aircon.. eller oljekjøler eller noe i den dur..

 

er lissom 2stk små på venstre side ovenfor værandre.. og så hovedsaken til høyre..

 

-91 Toyota Supra 3.0i Turbo

Med, Automat og AC.. og begge disse pleier og ha ekstra kjøler om jeg ikke tar feil.. og om det er oljekjøler på denne er jeg og usikker på.. har ikke hatt tid til å studere så altfor mye under panseret i det siste.. pga. mangel av garasje.. *snufs*

 

Shønnheten må stå ute dakkar.. :D

 

hehe

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe sånt jeg tenkte.. motoren i Supraen er jo ganske tøyelig når det kommer til trim..

planer for bilen er i første omgang..

 

Trimchip

KN filter med, skille for varm og kald luft i motor rom

og en veldig forsiktig trykk justering på orginal turboen fram til jeg får tak i en annen :)

 

øker til 0,7bar noe som skal være veldig forsiktig og holdbart.

 

dette vil gi en effent på ca.80hk etter små omregninger, og en liten prat med et trim firma.. og det fine, vil koste meg omtrent 7000,-kr

 

Da vil jeg være oppe i rundt 330hk.. og da må jeg vell begynne og tenke på bremser om jeg vil høyere, har hørt at Supraen har meget gode bremser men, det ikke helt hva de er ment for i hk... noen som vet hva de er godkjent for?

 

Mvh Neewb

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke jeg skal presse min bil til rundt 4siffret hk antall.. :)

 

trur jeg skal gi meg med 330-400hk..

 

Og når jeg evetnuelt får hentet meg den bilen jeg virkelig har lyst på GT3000 med 4x4 osv.. da kan det bli snakk om mer trimming..

 

men, det får ligge og vile intill videre.. we all have our dreams..

 

Altfor mye hester på en bakhjuls strekk.. viss man skal over 600hk osv.. :) blir dyrt for gummi ettervært..

 

Plages med å holde baken i ro på bilen min.. så jeg kan tenke meg hvordan de er..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår