Gå til innhold

Hjelp meg med bil:D

Ranger emnet

Can90

Anbefalte innlegg

Simba, din er chippa eller?

Har kjørt endel Seat med diesel, de 110-hesterne eller noe rundt der. Mister piffen et stykke før sperra der iallfall. Men du verden så deilig det er å putre rundt i diesel og ha skyv fra start :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin kjøres som normalt, diesel kjøres litt som lastebil, gire på lave turtall og bruker noe mindre drivstoff, dyrere veiavgift , men sikkert bedre etterhåndsverdi...MEN...:D

Spørsmålet er heller...

VIL DU ha en Audi som er svindyre deler til? Detter ifrahvearndre støtt og er rett og slett en møkkabil?

Jada, fin å se på å endel mener flott å kjøre...Men hvorfor ikke løfte blikket å se seg rundt etter andre alternativer...

Definere sitt eget behov for bil kan være lurt innimellom...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har A3 er ikke så dyrt å ta vare på å heller ikke så dyre deler som folk ska ha det til, alt har med hvor du handler

- VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil}

X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition

"If I go homeless can I sleep in your wheel gap?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med han over meg her.

Har hatt 3 audier.

Neste gang jeg skal ha Audi er når jeg har god nok råd til å ta vare på den. Å vedlikeholde en diesel Audi er også mye dyrere enn en bensin Audi. (Etter hva jeg har fått hørt)

Stemmer nok:)

Møller skal ha 14 000kr for clutchbytte på 1.8TQ.

(2000 A4)

Lykke til samme hva du velger:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba, din er chippa eller?

Har kjørt endel Seat med diesel, de 110-hesterne eller noe rundt der. Mister piffen et stykke før sperra der iallfall. Men du verden så deilig det er å putre rundt i diesel og ha skyv fra start :)

Eirik

Det er DEILIG det:) skjønner ossen det er når jeg setter meg i sprintern

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til og gå for 1.8 T. Mangen som sier at man får mer muligheter, men diesel/bensinbruket er litt mer. Jeg snakket med gjensidige om forsikring, da skulle de ha 8500 for at jeg er eier (18år)og delkasko. Jeg liker veldig godt 1.8 T pga at den er liten, god og kjøre, men hva skal jeg kunne gi for en 1997-1998 som er gått 140-180 tusen kilometer? Jeg føler jeg kommer til og bli litt lurt ved og betale 125.000 for en 1997. Jeg vil bare vite hva dere sier om pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ikke en 1,9 TDI med 140 HK, så det. Men derimot 130, 115,110,90 finnes.

Når det gjelder de 2 bilene mot hverandre, så ville jeg ha valgt 1,8t, først og fremst pga. støy og motoren sin fleksibilitet. Forbruket er ikke så avsindig mye høyere for 1,8t med relativt vanlig kjøring. Regner med 0,1-0,15 l/mil høyere.

I tillegg så for du jo "chippet" 0,8t til 195 hk med 310 nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 T.

Chip, eksos, open-air filter, dumpventil = Godt drag, pen lyd og "PTSJ!" :D

Også, dieselmotorene til VAG høres helt forjæææævlige ut. Grunn nok alene til og IKKE kjøpe TDIen.

Meeen, on the other hand. TDIen så mycket bedre ut, koster 45 000 mindre, har mindre forbruk samt at den har også litt potensiale hva angår chipping. Får et respektabelt moment i de der etter chip.

Meeen. Se på TDIen: Senket, feite felger, gått langt osv. Typisk ungdomsbil! Dette er ikke bil som er eid av en gamling som tar den inn på service gjevnlig. Virker veldig "rånete".

Også har TDIen automatgir.

Nei faen heller, drit i dieselkverna. Nå begynner jeg og bli enig med meg selv her, kjøp 1,8T. Virker som et MYE bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider