Thunder Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Vet jeg er tidlig ute men jeg trenger innspill og erfaringer med vinterdekk til Mini Cooper. Hovedsaklig er jeg på jakt etter piggfrie dekk mye pga. de ekstra avgiftene dette medfører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Jeg slenger meg på her! Skal du ha 17" vinterdekk? Det må jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 ContiWikingContact 3 fra Continental er jo ikke helt feil da:) Husker ikke helt hva de koster, men de bør skaffes før sesongen, da de ofte blir utsolgt. Kommer ganske bra ut i tester:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 2500 kr dekk i conti! Har fitt pris på de nyeste micheling dekka og de kommer på rundt 8000 kr for fire dekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Folk bør i så fall sjekke ut http://www.dekkonline.com Der handler jeg mine dekk ifra. Men det kan være store forskjeller på dekk og funksjon i forhold til forskjellige bilmerker. Et dekk som er veldig godt til en bil er ikke nødvendigvis godt til en annen bil. Jeg lurer derfor på hva slags dekk folk her bruker på sin MCS eller hva dem kan anbefale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Det jeg har merket med dekkonline er at de som regel aldri har de nyeste dekkene, de selger conti contact 2 fortsatt, jeg kikket etter conti vinterdekk hos de, og jeg holdt jo på å lette av stolen når jeg så hvor billige de var, men så kikker jeg nærmere og dekket som de selger er gått ut av modellprogrammet til conti selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Jeg kjøpte sommerdekka mine hos dekkonline.no, goodyear eagle F1. De var produsert for bare bittelitt siden da jeg fikk de, og ikke minst var det utrolig billig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 nokia hakkapelitta ( sikkert skrive feil her, for det er jo en stund siden jeg hadde vinter dekka på!) disse har funket fjell fint for meg på vinter føre!har hatt samme dekk typer på 2 biler nå og det er berre velstand =) Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrPaulus Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Genrelt om vinterdekk med pigg kan jeg ikke anbefale Continental sine dekk. De er veldig gode når de er nye, men piggen legger seg på alle deres piggdekk, og blir ganske dårlige med bruk. Nokian sine Hakka dekk er mye bedre på å holde på piggen og hvis du er heldig kan du finne dekk med lima pigg fra Nokian, De er litt dyrere, men absolutt verdt de ekstra kronene hvis du kjører mye på vinterføre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaulM Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Minien vår trenger vnterdekk i år også; det er mulig å få dekk av 12", 13" fra dekkman & de andre som bestillingsvare - lages av Falken. Tror 10" kan fåes fra AutoClassic.no, enten piggfritt eller piggdekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Trenger litt hjelp her! Må ha nye vinterdekk og felg.. må ha 17" felg pga. bremseskivene foran. Er usikker på valg av dimensjon ettersom bilen er senket 30mm. sommerdekkene er 215, 35, 18" og der er det ikke plass til noe større dim. Noen som har noen gode råd eller tips å komme med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 205/45 - 17" kanskje? kjører selv med 205/55 - 16" påvinterdekka. Er bremseskivene dine skiftet ut pga du ikke kan ha mindre enn 17"? Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Ja det sitter noen store ventilerte skiver foran på bilen.. får stikke innom en dekk forhandler en dag. vil ikke ha mindre enn 50 profil på vinterdekkene, men spørs om det er plass! tips til felger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Jeg har planer om å gå for 205/50-R17 Continental Vintercontact 5 på standar 17" Mini felg Vil ha litt gummi på vinterhjulene, og det skal gå glatt på bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 http://www.nettavisen.no/motor/article2286020.ece Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg