kelleners_s Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Jeg har planer om å gå for 205/50-R17 Continental Vintercontact 5 på standar 17" Mini felg Vil ha litt gummi på vinterhjulene, og det skal gå glatt på bilen! Hei, har du gått for disse dekkene og har du fått testa dem? Jeg har vært på dekkjakt i dag i dimensjon 205/45x17 og det virker som en rimelig umulig dimensjon å få tak i brukbare dekk til. Er 50-profil godkjent til bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Hei, har du gått for disse dekkene og har du fått testa dem? Jeg har vært på dekkjakt i dag i dimensjon 205/45x17 og det virker som en rimelig umulig dimensjon å få tak i brukbare dekk til. Er 50-profil godkjent til bilen?Jeg har kjørt i 2 uker med 205/50-17 continental 5 og det går veldig bra, i 45 profil så får man kun Nokian. Dyrt og kun mindt på treet dekk! og mye annet midøsten dekk, som ikke er dugenes! Jeg er storfornøyd med dekkene, de subber bittelitt borti innesrskermeen framme ved full sving, men det er så lite at det spiller ingen rolle! Jeg angrer i vørt fall ikke, jeg har prødv dekkene på snø alt og det biter seg skikkelig fast! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JCW007 Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Hei, har du gått for disse dekkene og har du fått testa dem? Jeg har vært på dekkjakt i dag i dimensjon 205/45x17 og det virker som en rimelig umulig dimensjon å få tak i brukbare dekk til. Er 50-profil godkjent til bilen? Yokohama har gode piggfrie vinterdekk i 205/45/17. Har brukt dem i en vinter og de fungerer bra. De koster ca 2000 stk. Siter JCW007 BMW 335cd SOLGT: Mini Cooper S JCW 2006 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Yokohama har gode piggfrie vinterdekk i 205/45/17. Har brukt dem i en vinter og de fungerer bra. De koster ca 2000 stk.Yokohama sto det på bilen min når jeg kjøpte den, og jeg må si at jeg trodde de dekkene var godemen så åpnet det seg en ny verden når jeg fikk på conti dekkene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kelleners_s Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hei, Ringte Sharif om dekk i 205/50x17 i dag men de sa det ikke passa på Mini, at de hadde prøvd før og eneste alternativ for 17-tommere er 45-profil - noe de ikke kunne skaffe.. Sikker på at det er plass til 50-profil? På sommerdekk subber min bak på 215/35x18. Yokohama-dekkene er visst ikke å skaffe lenger iflg Johs Bjerke, snakka med de i helga.. Så da ser det ut som jeg bestiller fra Dekkonline, de har litt utvalg. Står mellom Toyo Snowprox og Vredestein Wintrac Extreme. Noen som har erfaring med disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Ser ut som du har samme problem som meg! Har vært på 3 dekksjapper i Bergens området nå. Første sjappe skulle bestille Vredestein Wintrac Extreme til meg... Ventet 1 uke, men fikk beskjed at leverandør var utsolgt. Prøvde en annen sjappe, og fikk anbefalt Toyo Snowprox. Bestilte disse, og ventet nok 1 uke. Fikk igjen beskjed om at dekkene aldri dukket opp fra leverandør. I forrige uke kontaktet jeg en tredje sjappe og bestilte Nokia Hakka et eller annet R. Venter fortsatt... Rimelig irritert av å vente på vinterdekk nå. Burde jo ikke være SÅ vanskelig å få seg vinterdekk vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kelleners_s Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Ser ut som du har samme problem som meg! Har vært på 3 dekksjapper i Bergens området nå. Første sjappe skulle bestille Vredestein Wintrac Extreme til meg... Ventet 1 uke, men fikk beskjed at leverandør var utsolgt. Prøvde en annen sjappe, og fikk anbefalt Toyo Snowprox. Bestilte disse, og ventet nok 1 uke. Fikk igjen beskjed om at dekkene aldri dukket opp fra leverandør. I forrige uke kontaktet jeg en tredje sjappe og bestilte Nokia Hakka et eller annet R. Venter fortsatt... Rimelig irritert av å vente på vinterdekk nå. Burde jo ikke være SÅ vanskelig å få seg vinterdekk vel? Jo det er en vanskelig dim, det kan jeg skrive under på! Holdt på akkurat sånn når jeg skulle ha to nye dekk i fjor. Alle leverandørene jeg spurte trakk seg, inkl dekkonline. Til slutt dukka det opp to dekk på trappa med et eller annet tysk firma som avsender, viste seg til slutt at det var dekkonline som hadde klart å skaffe likevel.. Tok drøyt seks uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Vist du ikke har full bil til en hvær tid (kjører med 2 store kompiser i baksetet) så går det helt fint med 50 profil på orginal 17" felg. Hjulet er ca 3% større en standar dim og da fult lovlig. Jeg må kjøre over en FORTAUSKAND sidelengs for å komme meg inn i pårkeringsplassen for faderen parkerer så teit. og det går helt greit og det subber ingen plasser. Eneste tiden det subber er ved full sving og kun bakover, men det tror jeg er for foringene mine i forstillingenn er gåen! Jeg kjører med 50 profil og vegene på nordvestlandet har ikke ryktet på seg for å være spesielt bra, men det har ikke subbet med meg enda under vanlig kjøring, og jeg har kjørt en del bare nå de tre ukene etter vinterdekkene kom på (og hjelp så stille det er i bilen, viften bråker jo på første streken) Jeg ga opp 45 profil, skulle ha skikkelige vinterdekk, og da ble det Conti 5 i 50 profil. Vanskelig å få vinterdekk? NEI, tok meg akkurat 2 dager å få de fra dagen jeg bestillte de hos interdekk.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg