Gå til innhold

Dårlig service ved verksted, hva kan man kreve i ettertid?

Ranger emnet

Azzido

Anbefalte innlegg

I starten av august hadde jeg min 02 Audi a4 Avant til standard service med olje, oljefilter, dieselfilter, luftfilter, bremsevæske, pollenfilter osv.

Bilen blei levert tirsdag morgen og skulle vært ferdig tirsdag formiddag, men fikk den ikke før onsdag klokka 12.00

Når jeg mottar bilen merker jeg at pedalen er myk og bremsene tar dårlig men regner med at dette er siden de har byttet bremsevæske og at dette kommer til å gå seg til rimelig kjapt. I tillegg ser jeg på kvelden at de har glemt å nullstille serviceindikatoren og bremsene er fortsatt like dårlige..

Kjører ned dagen etterpå og får konstantert at det er 9 luftblærer i bremsevæska. De fikser dette og nullstiller service indikatoren.

Så bærer det ut på ferie tur fra Kragerø i telemark. Jeg kjørte mye kronglete veier for å se mest mulig i fjellheimen oppover med både stigninger og nedstigninger på opptil 10% helling...

Når jeg kommer til øvre årdal i bakkene mot Turtagrø for de som er kjent så begynner oljetrykkslampa å lyse. Jeg tenker igrunn at det må jo bare være noe feil, men snur og ruller ned igjen til nærmeste bensin i sentrum i øvre årdal for å sjekke. Der peiler jeg olja, skvært tomt... Blei igrunn veldig forbausa da med tanke på at bilen ikke bruker noe olje til vanlig og at den nettopp hadde vært på service.

Jeg fyller på og peiler igjen, ikke noe utslag. Begynner nå å lure litt og kikker tilfeldigvis under bilen. Der ligger all olja jeg fylte på.

Jeg skjønner da fort hva som er galt og får kontakt med ett verksted klokka 16.00, akkurat i stengetid. De var skikkelig service innstilt og fiksa dette for meg. På bildet under ser dere hva som møtte oss når vi fikk vekk deksler osv.

Bunnpluggen til motoren var løs og det viser seg da at de jeg hadde service hos hadde ikke skrudd denne skikkelig til.

Jeg ringte verkstedet dagen etterpå og nevnte dette som hadde funnet sted, og da virket alt greit og at de ville ordne opp.

Men nå 3 uker etterpå så veit jeg ikke helt. Jeg forlanger verkstedutgiftene fra øvre årdal tilbake samt arbeidstimene på servicen de utførte med elendig resultat. Samt at de kommer med ett skriftlig skriv hvor de går god for senskader på motor.

Skrivet med tanke på senskadene godtar de, men bare fram til det punktet hvor lampa startet å lyse.

Kort oppsummering:

for sein tilbakelevering av bil(1 døgn for seint)

Luft i bremser

ikke nullstilt service indikator

ikke skrudd til oljeplugg skikkelig på bunnpanna

Er dette urimelig å forlange? Kom gjerne med deres synspunkter her på dette...

post-2703-13804852652651_thumb.jpg

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for at du betalte delene på servicen, og de tok resten.

Senskader er et litt kinkig punkt. Hvis verkstedet tar alt ansvar for det har de jo ingen garanti for at du reiser hjem, tapper av olja, og kjører til det står, for så å helle på olja igjen. Eller andre påfunn

Det er alltid kjedelig med slike ting

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider