Gå til innhold

Merkelig Lyd ?

Ranger emnet

espen_rs

Anbefalte innlegg

Når jeg gir på, kommer det en skrikende/ skjerende lyd..

Noen som veit hva det kan være?

Når jeg raste den ene turbinen i turbo'n, var det en annen lyd, enn den som er nå.. den var mer som et laangt pip =P

hmm..

Gir snart opp jeg..

Men om noen har vært borti det, eller bare veit hva det er, setter jeg pris på tilbakemelding =P

Har slakk i den ene stabstag foring forran,

Og defekt lambda før kat, men regner med at det ikke har noe med de 2 tingene å gjøre.. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff espen, ikke bra!

synes du har vært veldig uheldig i det siste.

først turboen så clutchen, også nå en rar lyd.

jeg tror dette skylder "dårlig" vedlikehold. åssen er egentlig servicehefte på bilen din?

jeg tror bilen din hadde hatt godt av en skikkelig servicerunde.

ny olje, oljefiter ++

mange ganger det fikser problemer;)

Når jeg gir på, kommer det en skrikende/ skjerende lyd..

Noen som veit hva det kan være?

Når jeg raste den ene turbinen i turbo'n, var det en annen lyd, enn den som er nå.. den var mer som et laangt pip =P

hmm..

Gir snart opp jeg..

Men om noen har vært borti det, eller bare veit hva det er, setter jeg pris på tilbakemelding =P

Har slakk i den ene stabstag foring forran,

Og defekt lambda før kat, men regner med at det ikke har noe med de 2 tingene å gjøre.. Eller?

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn hirstorikkmessig er ikke serviceoppfølgingen på denne bilen så ille. espen fikk tatt stooorservice da han kjøpte bilen..

men jaaa... denne bilen har desverre forfalt en del siden førske gang jeg så den da tommy hadde den..

men blir av clutchen a espen?:P

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen. clutchen ja.. den beholdt vist Gororud *-)

Tenkte ikke jeg noe over, men dem har den... hmm...

Ja, kan godt bytte olje igjen, pluss nytt filter... har ny olje nå da, pga jeg bytta turbo'n, de tømte den, og helte på ny.-.

men er greit å bytte filteret også..

Hvor lyden kommer fra nå, veit jeg ikke..

Har ikke stått stille og rusa motoren..

Men den kommer når jeg gir på max på lavt turtall og oppover..

når jeg kommer opp i 4000 eller no, så virker det som at lyden blir borte, ellers så er det bare motoren som overstiger lyden..

er ikke sikker..

Men er JÆVLIG irriterende...

Mulig jeg kommer innom dere i morra kristoffer..

så kan dere feilsøke,, om dere har tid da seff... er ferdig halv 1 i morra... så kan være hos dere kl 1 eller no??

så kanskje man finner ut hva lyden er, og hvorfor jeg har lite ladetrykk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mekanikerene her stikker 1 på lørdager.. men du kan jo komme sette opp en time.. stikker du innom grorud å hører med den clutchen også?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det desverre... vi har heller ingen fagtekniker i dag. de er på ferie begge 2. så du får nok bedre hjelp på en eventuel time...

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider