Gå til innhold

Største felgdimensjon på c180 espirit

jesper90

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor store felger man kan ha på en slik bil?

Lurte også på om disse vil passe?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14513991

Har søkt rundt men fant ikke svaret så håper det er greit jeg lager en aldri så liten tråd om dette:)

sleng gjerne med et bilde eller to av en c klasse sedan med fete felger:)

EDIT: er en 1993mod

takker for svar mvh jesper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hei

Lurer på hva største felg og dekkdimensjon det bør være på en Mercedes c180 espirit 96 modell som er senket med 40mm Lesjøfors fjærer.

Har sittet 17" felger på bilen før husker ikke helt dimensjonene på dekket men med de så subbet det foran når jeg svingte eller kjørte litt fort over fartsdumper. Setter virkelig pris på hjelp. Sikkert mange andre som lurer på det samme.

Mvh Danial

Endret av Danial
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Hei

Lurer på hva største felg og dekkdimensjon det bør være på en Mercedes c180 espirit 96 modell som er senket med 40mm Lesjøfors fjærer.

Har sittet 17" felger på bilen før husker ikke helt dimensjonene på dekket men med de så subbet det foran når jeg svingte eller kjørte litt fort over fartsdumper. Setter virkelig pris på hjelp. Sikkert mange andre som lurer på det samme.

Mvh Danial

Min C180 var senket 40mm med 225-40-18" dekk. Du ødlegger bare skjermene. Du kan kjøpe felger i samme dim. men gå ned til 225-30-18 eller nå sånt. Jeg selv tok av senkesettet og er på utkikk etter nytt med 20mm i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min C180 var senket 40mm med 225-40-18" dekk. Du ødlegger bare skjermene. Du kan kjøpe felger i samme dim. men gå ned til 225-30-18 eller nå sånt. Jeg selv tok av senkesettet og er på utkikk etter nytt med 20mm i stedet.

Avantgardefjærer er vel passe for deg da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser jo heeeeeeelt jævli ut med SVÆRE felger og nesten ikke noe senk...

breie kantfelger i 16 eller 17" med dekkstrekk og maks senk er veien å gå, det som ser bra ut

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Lurte på hvor store felger man kan ha på en slik bil?

Lurte også på om disse vil passe?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14513991

Har søkt rundt men fant ikke svaret så håper det er greit jeg lager en aldri så liten tråd om dette:)

sleng gjerne med et bilde eller to av en c klasse sedan med fete felger:)

EDIT: er en 1993mod

takker for svar mvh jesper

eg har nu fått min kar godkjent me 225/40 18'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

kjører selv med 8,5x19" ET35 og 40/40 senk og 1`er puter rundbaut på min C200 W202. Fungerer gull for meg ! Subber ikke heller :)

:eddie

Endret av Lars Erik Johannesse

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...