Gå til innhold

justering av doble webere

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå kjøpt meg et sett med doble 45/45 weber med portet innsug. Gasserne har stått på en bil med rundt 250-300hk. Hvordan blir det da med justeringer? Jeg regner med at dem er stilt inn til å gi et hav med suppe, er det vanskeli å få dem synkronisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes litt mye ut å hente ut 250-300 hk med 2 dobble 45mm hvis det er til sugemotor.

 

Synes jeg også, vet også sånne gassere kan være et helvette og justere.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet også sånne gassere kan være et helvette og justere.

Ja skal vist være det, er di færreste som har peiling på å justere 2 dobble.

 

Ville nesten bare anbefalt deg å sette gasserne på motorn å starta den og prøvd åssen den gikk, går det sånn passe bra så er det ikke noe vits å gjøre noe med dem.

Tror nesten du bare gjør det vondt værre om du begynner å justere uten å ha peiling.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal vist være det, er di færreste som har peiling på å justere 2 dobble.

 

Ville nesten bare anbefalt deg å sette gasserne på motorn å starta den og prøvd åssen den gikk, går det sånn passe bra så er det ikke noe vits å gjøre noe med dem.

Tror nesten du bare gjør det vondt værre om du begynner å justere uten å ha peiling.

 

heller kanskje ta en tur til Alf Eng, men det blir vel et stykke for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er helt grønn på webere er nok en tur til affen det rette....

Jeg kan gi deg et godt tips. gasserne må ha rette dyser for ditt motor oppsett før det er noe vits å begynne å justere.......

300Hk er usansynlig mye på 45webere hadde det vært 55 så:)

er vel ikke så mye å skru på på en weber heller.

de skal synkes også skal det justeres blandingsskrue for tomgang, resten er det dysene som bestemmer.

-luft munstykke

-bensin

-emulsjonsrør

-lavfartsmunstykke

-tomgangsmunnstykke

-ACC munstykke

-pumpedyse

-nålventil

samt riktig flotør nivå og rett instalasjon (skal kunne bevege gasserne opp og ned når de er satt fast riktig....

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

GOD LUCK or GET HELP!

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel heller stått på en bil som hørtes ut som den hadde 250-300 hk:) Hva er det med nordlendinger og gassere/turbogassere?:ass:

 

Sorry for OT, måtte bare;) har ingen tips hva angår topic..

 

 

Hvis du ikke har noe å si som er relevant til topic, så foreslår jeg at du holder kjeft.

 

Hvor holder Alf Eng til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:

Selv om de gasserne er synkronisert til en motor, og den går bra, trenger de ikke din motor å gå bra og være synkroniserte på din motor. Weber gassere er ikke lett og justere og få synkrone om du ikke har det i fingerne. Jeg begynte en gang og få litt feeling med det, men det er mange år siden. Den som jeg stoler mest på når det gjelder weber justering er Kallan på Gran på Hadeland. Han heter Svein Kristiansen. Han er en gud når det gjelder slikt som du spør etter her. Lykke til :-)

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om de gasserne er synkronisert til en motor, og den går bra, trenger de ikke din motor å gå bra og være synkroniserte på din motor."

 

Det skjønner jeg jo selvfølgelig :) Derfor jeg spørr hvordan det er å justere & synkronisere dem.

 

Skal sende en PM tim GMV, takker for svar!

 

Hjelper godt :)

 

Edit:

198 hk, var det med eller uten turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår