-Veritas- Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Hei Jeg har nå kjøpt meg et sett med doble 45/45 weber med portet innsug. Gasserne har stått på en bil med rundt 250-300hk. Hvordan blir det da med justeringer? Jeg regner med at dem er stilt inn til å gi et hav med suppe, er det vanskeli å få dem synkronisert? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Syns det hørtes litt mye ut å hente ut 250-300 hk med 2 dobble 45mm hvis det er til sugemotor. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Syns det hørtes litt mye ut å hente ut 250-300 hk med 2 dobble 45mm hvis det er til sugemotor. Synes jeg også, vet også sånne gassere kan være et helvette og justere. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 De har vel heller stått på en bil som hørtes ut som den hadde 250-300 hk:) Hva er det med nordlendinger og gassere/turbogassere?:ass: Sorry for OT, måtte bare;) har ingen tips hva angår topic.. Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 vet også sånne gassere kan være et helvette og justere. Ja skal vist være det, er di færreste som har peiling på å justere 2 dobble. Ville nesten bare anbefalt deg å sette gasserne på motorn å starta den og prøvd åssen den gikk, går det sånn passe bra så er det ikke noe vits å gjøre noe med dem. Tror nesten du bare gjør det vondt værre om du begynner å justere uten å ha peiling. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Ja skal vist være det, er di færreste som har peiling på å justere 2 dobble. Ville nesten bare anbefalt deg å sette gasserne på motorn å starta den og prøvd åssen den gikk, går det sånn passe bra så er det ikke noe vits å gjøre noe med dem. Tror nesten du bare gjør det vondt værre om du begynner å justere uten å ha peiling. heller kanskje ta en tur til Alf Eng, men det blir vel et stykke for deg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hvis du er helt grønn på webere er nok en tur til affen det rette.... Jeg kan gi deg et godt tips. gasserne må ha rette dyser for ditt motor oppsett før det er noe vits å begynne å justere....... 300Hk er usansynlig mye på 45webere hadde det vært 55 så:) er vel ikke så mye å skru på på en weber heller. de skal synkes også skal det justeres blandingsskrue for tomgang, resten er det dysene som bestemmer. -luft munstykke -bensin -emulsjonsrør -lavfartsmunstykke -tomgangsmunnstykke -ACC munstykke -pumpedyse -nålventil samt riktig flotør nivå og rett instalasjon (skal kunne bevege gasserne opp og ned når de er satt fast riktig.... ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ GOD LUCK or GET HELP! Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 De har vel heller stått på en bil som hørtes ut som den hadde 250-300 hk:) Hva er det med nordlendinger og gassere/turbogassere?:ass: Sorry for OT, måtte bare;) har ingen tips hva angår topic.. Hvis du ikke har noe å si som er relevant til topic, så foreslår jeg at du holder kjeft. Hvor holder Alf Eng til? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 han holder til på trøgstad, Østfold hvis jeg ikke tar helt feil Se om du finner noen som driver med rallycross der oppe de kan som regel hjelpe deg med de basic setingene... Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Kjenner jo forsåvidt en kar som driver med bilcross, kunne jo høre med han. Er dette noe SHS performance har noe greie på? prøvd å sende mail, men fikk ikke svar. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Griffin Head Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 For det første: Selv om de gasserne er synkronisert til en motor, og den går bra, trenger de ikke din motor å gå bra og være synkroniserte på din motor. Weber gassere er ikke lett og justere og få synkrone om du ikke har det i fingerne. Jeg begynte en gang og få litt feeling med det, men det er mange år siden. Den som jeg stoler mest på når det gjelder weber justering er Kallan på Gran på Hadeland. Han heter Svein Kristiansen. Han er en gud når det gjelder slikt som du spør etter her. Lykke til :-) Siter SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 vet at GMV her på forumet har hatt en sånn bil med dobble Bævere på. Han justerte vel selv, fikk ut 198hk av den om jeg husker riktig. hør med han Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 "Selv om de gasserne er synkronisert til en motor, og den går bra, trenger de ikke din motor å gå bra og være synkroniserte på din motor." Det skjønner jeg jo selvfølgelig :) Derfor jeg spørr hvordan det er å justere & synkronisere dem. Skal sende en PM tim GMV, takker for svar! Hjelper godt :) Edit: 198 hk, var det med eller uten turbo? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 uten ja. ren sugemotor Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hvis du ikke har noe å si som er relevant til topic, så foreslår jeg at du holder kjeft. Hvor holder Alf Eng til? Hahaha:D Pass språkbruken nå;) Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.