-Veritas- Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Er bare så lei av at folk skal ha EN type Volvo. og den MÅ ha en ft/fk. Suge motor er hvist et nei nei! Alle kan ikke ha samme motoren, er du ikke enig? Grunnen til at jeg skal a sugis, er for at jeg ikke vil "modernisere" bilen min for mye. Det er en gammel bil, og jeg vil holde gammel stuket. Så derfor mener jeg at hvis folk ikke har noe å si som er relevant til trådtittelen og dens innhold, så ser ikke jeg vitsen til å svare der. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 tøft med sugis. Jævli rå lyd er det også Synd det blir så tøft for lommeboka også. Er langt i fra en umulighet å få justert gasserne. Er liksom ikke bare èn mann i hele norge som kan det. men noen har klart mer peil. Forhør deg litt rundt så er det helt sikkert noen som har peil på sugis i området Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Yep liker sugis. Hvor mye effekt tror du jeg kan få med bare gasserne? dette blir liksom et rullende prosjekt :p Har fått et tilbud om et turbo kit nå, turbo, ic, oljekjøler og manifold. Slår nok til på det. Lurer litt på hvilken kam jeg har, tror det er en A? (b230a) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Det er A kam i a motorn ja. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hvorfor er du så gira på og bruke gassere og turbo? Hvorfor ikke rein sugemotor? De gasserne du har kjøpt, er dem brukt sammen med turbo før? Er de ikke det så må du bygge om gasserne for og få brukt de. Greit du sier du vil beholde det gamle stuket, men gassere og turbo ser jeg ikke som gammelt stuk, ser det mer som bare no drit som du aldri kommer til og få til og fungere optimalt. Tøft med gassere, men drit i det turbo greiene sammen med gasserene. Kan ta opp originale ventil seter 2mm, få noen til og gjøre det for deg, porte litt, et grenrør, dra opp kompen litt skikkelig og kost på deg balansering og vekjustering i bånndelen og du har en motor med nærmere 200 sugehester som drar 7500 - 8000rpm med rette kammen. Da har du gammalt stuk som låter gromt og går greit. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Mener gasserne har stått på en turbo motor, skal ringe han jeg kjøpte dem hos og spørre. Hadde vært rått med ren sugis, får tenke på saken. Har nettopp blitt tilbyd ett komplett turbo kit, så time will show. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 det vil bli mye prakk med gasser og turbo. vanskelig å få til å bli bra. gå for ren sugis eller nyere turbomaskin du. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Hva er det som gjør at forgasser og turbo ikke fungerer? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HWM Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 gassere og turbo kan funke fint det, men er en fordel at du enten er litt flink med gassere selv, eller vet av noen som er det som kan hjelpe deg. men det er en stor fordel å bruke noen som er bygd for å brukes på trykksia i et turboanlegg, finnes b.l.a noen dellorto dhla gassere som er laget nettopp for dette (ble f.eks brukt av lotus og alfa romeo i de første turbobilene deres) jeg vet av flere personer som kjører med sånne forgassere på rødmotor med turbo og det fungerer veldig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.