Gå til innhold

justering av doble webere

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

Er bare så lei av at folk skal ha EN type Volvo. og den MÅ ha en ft/fk. Suge motor er hvist et nei nei!

 

Alle kan ikke ha samme motoren, er du ikke enig?

 

Grunnen til at jeg skal a sugis, er for at jeg ikke vil "modernisere" bilen min for mye. Det er en gammel bil, og jeg vil holde gammel stuket.

 

Så derfor mener jeg at hvis folk ikke har noe å si som er relevant til trådtittelen og dens innhold, så ser ikke jeg vitsen til å svare der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft med sugis. Jævli rå lyd er det også

Synd det blir så tøft for lommeboka også.

 

Er langt i fra en umulighet å få justert gasserne. Er liksom ikke bare èn mann i hele norge som kan det. men noen har klart mer peil. Forhør deg litt rundt så er det helt sikkert noen som har peil på sugis i området

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep liker sugis. Hvor mye effekt tror du jeg kan få med bare gasserne?

 

dette blir liksom et rullende prosjekt :p

 

Har fått et tilbud om et turbo kit nå, turbo, ic, oljekjøler og manifold. Slår nok til på det.

 

Lurer litt på hvilken kam jeg har, tror det er en A? (b230a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så gira på og bruke gassere og turbo?

Hvorfor ikke rein sugemotor?

 

De gasserne du har kjøpt, er dem brukt sammen med turbo før?

Er de ikke det så må du bygge om gasserne for og få brukt de.

 

Greit du sier du vil beholde det gamle stuket, men gassere og turbo ser jeg ikke som gammelt stuk, ser det mer som bare no drit som du aldri kommer til og få til og fungere optimalt.

 

Tøft med gassere, men drit i det turbo greiene sammen med gasserene.

 

Kan ta opp originale ventil seter 2mm, få noen til og gjøre det for deg, porte litt, et grenrør, dra opp kompen litt skikkelig og kost på deg balansering og vekjustering i bånndelen og du har en motor med nærmere 200 sugehester som drar 7500 - 8000rpm med rette kammen.

 

Da har du gammalt stuk som låter gromt og går greit.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gassere og turbo kan funke fint det, men er en fordel at du enten er litt flink med gassere selv, eller vet av noen som er det som kan hjelpe deg.

men det er en stor fordel å bruke noen som er bygd for å brukes på trykksia i et turboanlegg, finnes b.l.a noen dellorto dhla gassere som er laget nettopp for dette (ble f.eks brukt av lotus og alfa romeo i de første turbobilene deres)

jeg vet av flere personer som kjører med sånne forgassere på rødmotor med turbo og det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår