Gå til innhold

noen som vil lage en logo?

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Hei som trådtittel sier, er det noen som er flinke til å tegne (trenger bare tegne bokstaver)?

Trenger altså en S, P og en Z som danner en trekant, S på topp, P nederst til venstre, Z nederst til høyre.

Rundt dette skal det altså være en trekant, noen som kan tegne dette på data eller frihånd? Helst så bostavene fyller ut mest mulig av trekanten :)

Takk på forhånd :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Lag et kjapt utgangspunkt da, så skal jeg se hva jeg får til :) Men må vite litt mer eksakt hvordan du vil ha det :)

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utennavn.jpg

Noe alla det her bare med "fetere" og tøffere bokstaver som liksom flyter inn i hverandre og fyller ut mer av trekanten om du skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv pleier jeg å ta fra 3000,- og oppover, avhengig av hvor omfattende jobben er (som regel lager jeg firmalogoer, og da krever det litt mer enn å bare "lage noe kult), men du finner sikkert noen som gjør det for nesten ingen penger.

Kan også være lurt å si hva du skal bruke den til, ettersom kravene til bruk på trykk, plott, broderi, banner osv. er vidt forskjellige. Kjedelig å betale noen 500,- for en logo som ikke kan brukes til det du har tenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

logoen blir kanskje brukt som ny logo for firmaet jeg jobber i, har ikke hørt med sjefen enda :) men er lei av å ha firmanavn stort skrevet på ryggen av alt jeg har av arbeidstøy... tenkte at jeg kunne ha trekanten med firmanavn under på ene skuldera for å få det diskret men likevel ha navnet på klærne!

Men 3000 for et kanskje prosjekt blir vel litt drøyt :)

Litt OT men hvordan kan en sikre bilder, logoer og ting en lager mot at andre folk kan bruke de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis vil arbeidsgiveren din ha logoen så stor som mulig for å sikre høyest mulig synlighet. Det er jo gratis eksponering når du og kollegene dine vimser rundt med firmalogo på ryggen. Men jeg ser argumentet ditt, jeg er ikke noe glad i "sponsede" artikler selv heller...

Du er automatisk sikret rettigheter til åndsverkene dine gjennom åndsverksloven. Nå skal det sies at ikke alt du gjør regnes som åndsverk (du kan for eksempel ikke anmelde noen for å ha kopiert teksten på Nettby-profilen din), men fotografier, forskjellige former for tekst og bilde (artikler, malerier osv.) defineres som dine uten noen form for registrering e.l. Dersom en av mine kunder bruker en logo jeg har laget uten å betale for det kan jeg anmelde dem og kreve erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe problem med store logoer på ryggen men jeg har overtalt sjefen til å kjøpe L.brador hettegensere til oss og da syns jeg det er greit med bare et lite merke så det går ann å bruke den privat også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider