esbandos Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Som topic sier, jeg lurer på hvilket clutchlager dette er.. Er det noe "universalt",forsterka,hjemmelaga etc? Har aldri sett et slikt ett på volvo før.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Hva slags clutch er den benyttet sammen med? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Helt orginal (tror jeg). Er en m46-kasse fra 240. Motoren er en b230A. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hvordan ser trykkplata ut? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Den ser igrunnen ut slik den skal.. Ligna ihvertfall på de andre trykkplatene til 240 jeg har liggende.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hvis solfjæra er av racingtypen med rette fjærer benyttes gjerne slike utløserlagre. Hverdagstrykkplater har solfjær med "forhøyede ender" slik at pedalen ikke blir tyngre dess mer den trykkes inn. Med forhøyede ender mener jeg at de mange fingrene bøyer ut mot utløserlageret og treffer dette i en knekk eller vinkel. Et utløserlager med smal eller konisk anleggsflate mot solfjæra benyttes altså gjerne ved solfjær med flate ender. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Ah.. Jeg skjønner.. Men problematikken i dette spørsmål er da som følger: Her har du et bilde av trykkplata som stod på motoren med clutchlageret i post #1: Her er et bilde av en orginal b23a trykkplate: Er typen jeg har bilde av først en såkalt racingtype? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Om den ikke er av racingtype, så har den hvertfall et såpass langt rett parti ytterst på "fingrene" at den vil nyte godt av et spesielt utløserlager. Grunnen til at jeg skrev racingtype er at min Tilton to-plate er av den rette typen, og jeg må ha spesielt utløserlager. Det finnes sikkert mer ordinære trykkplater som er konstruert på tilsvarende måte. Dessverre er hjemmesiden min nede for tiden, så jeg får ikke vist deg bilder av mitt eksemplar. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Har en sånn værsting sachs clutch som brukes i rally national blant annet. Husker ikke navnet på den. Men der trenger jeg et mye lengre utløserlager. Er disse å få kjøpt noe sted eller må man mikse til noe selv? Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Clutchlagret jeg avbilda lengre opp her, er lengre enn det orginale.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Har faktisk ett sånt, men for kort det også. Er et orginallager det også tror jeg, men fins ikke så mange som har det. Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Toførti: Kan jo shimse ut gaffelen for å få lageret nærmere trykkplata. Legger noen skiver imellom den kula (som gaffelen ligger an mot) og klutsjhuset. Og en litt lengre bolt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.