Gå til innhold

Spm ang clutchlager...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hvis solfjæra er av racingtypen med rette fjærer benyttes gjerne slike utløserlagre. Hverdagstrykkplater har solfjær med "forhøyede ender" slik at pedalen ikke blir tyngre dess mer den trykkes inn. Med forhøyede ender mener jeg at de mange fingrene bøyer ut mot utløserlageret og treffer dette i en knekk eller vinkel. Et utløserlager med smal eller konisk anleggsflate mot solfjæra benyttes altså gjerne ved solfjær med flate ender.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Jeg skjønner..

 

Men problematikken i dette spørsmål er da som følger:

 

Her har du et bilde av trykkplata som stod på motoren med clutchlageret i post #1:

DSC00622.jpg

 

 

Her er et bilde av en orginal b23a trykkplate:

DSC00623.jpg

 

 

Er typen jeg har bilde av først en såkalt racingtype?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ikke er av racingtype, så har den hvertfall et såpass langt rett parti ytterst på "fingrene" at den vil nyte godt av et spesielt utløserlager.

 

Grunnen til at jeg skrev racingtype er at min Tilton to-plate er av den rette typen, og jeg må ha spesielt utløserlager. Det finnes sikkert mer ordinære trykkplater som er konstruert på tilsvarende måte.

 

Dessverre er hjemmesiden min nede for tiden, så jeg får ikke vist deg bilder av mitt eksemplar.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår