Rochmann Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hei! I dag på jobb, så kjørte jeg på strømsveien i oslo. Der er det to felt hver vei, og 60 sone. Da jeg skulle skifte felt inn mot rundkjøringen, så traff jeg ett ganske så stort hull i veien, og resultatet ble to ødelagte felger. Måtte ha veihjelp til dekkhotellet vårt, der de fikk skaffet to nye felger fra møller. Det jeg lurer på er om jeg kan kreve dette her dekket av statens veivesen/oslo kommune? Kunne nesten godtatt det hvis det var på en jævlig grusvei med lavprofildekk, men dette var i oslo, med standardprofilen til caddyen min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hvor i helvete blir det av veiavgiften.... Er så jævlig provoserende. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hvis du vet om et hull, ring og klag. De kommer og lapper. Nå har sikkert trådstarter fått svar fra et annet sted. Jeg husker ikke hvor lang tid det er snakk om, men man har krav på nye deler hvis det smeller og de har fått vite om det. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Et vesentlig poeng her er om de ansvarlige visste eller burde visst at det var hull i veien. Dersom de visste har de et klart ansvar. Jeg har selv fått dekket reparasjoner på bil som følge av hull på kommunal vei i Oslo, både 2 hjul, bærebru, oppretting av kanal, og noe lakkering.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Nytt triks for oss med rustne kanaler, ringe inn og rapportere om hull, vente et par døgn og smelle bilen nedi.. "Se, en liten bulk. Bytt kanalen min" :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet September 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Heihei. Etter en lang krangel med en fra oslo kommune som påstod at det var en privat vei(!), så fikk jeg svar i går. De dekker alt sammen. Men ikke enkelt å sende inn krav til en offentlig instans, for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg