Gå til innhold

Frustrasjonstråd -- Festen fortsetter! - ikveld var det på tide å være "fest-dreper"

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei....rimelig lei. Det er helt utrolig hvor tungvint det skal være å få gjort helt vanlige serviceoperasjoner på denne bilen (les: passat -99). Det er nesten klin umulig å bytte et oljefilter uten å være gummimann og uten å grise med olje hvis en i det hele tatt er så heldig at en klarer å løsne filteret. Å komme til med oljefiltertang ansees som umilig da det er trangt nor fra før. Om en er blind eller ikke spiller ingen rolle da en ikke ser filteret uansett...

Og når vi snakker om registeret eller vannpumpa...hviken VAG idiot var det som måtte finne på å konstruere bilen slik at en må demontere støtfanger pluss radiatorblekk for å komme til? Noe som er en times jobb på alle andre tverrstilte VAG bilen tar plutselig 5 timer å få gjort. Snakket med en kar på verksted idag, og han tok ikke denne jobben før han absolutt måtte.

Så nå sitter jeg her med en dritbil som lekker olje og vann.

Ny AC kompressor + tørkefilter + etpar gassfyllinger har jeg også vært igjennom, men bilen leverer fortsatt varmere luft enn tarmgassen til katta....

Nei f... heller. Hold dere unna dritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Verkstedene tjener ikke gode penger når alt er tungvint. En servicejobb koster det samme uansett om det tar to minutter eller to timer å ta av oljefilteret.

Hva verkstedene gjør og ikke gjør gir fabrikkene en god dag i. Det er liksom ikke slik at verkstedene gir beskjed til fabrikken om at vi vil ha det sånn og sånn

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedene tjener ikke gode penger når alt er tungvint. En servicejobb koster det samme uansett om det tar to minutter eller to timer å ta av oljefilteret.

Hva verkstedene gjør og ikke gjør gir fabrikkene en god dag i. Det er liksom ikke slik at verkstedene gir beskjed til fabrikken om at vi vil ha det sånn og sånn

 

Godt poeng. Også har dem ukurrante størrelser, og innvedige torx med sikkerhetstapp og gullbeslag(virker det som) overalt :D

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart verkstedene tjener penger på en tungvint bil.

 

Eks. Radiatorbytte på b3-b4, som burde være enkelt; av med det meste av hele fronten, bare for å få den ut.

 

Kostbart. Det finnes utallige andre eksempler som ikke går på hvor lang tid et verksted bruker på service.

 

Passat er og forblir en dritt bil. God å kjøre, noe dritt å mekke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke verktstedene tjener penger er vel noe fjas, når timelønnen deres er på rundt 1500,. og den ufaglærte lærlingen får sin lønn ifra staten, jo for møller har sykt mye lærlinger, omtrent alle eg snakker med har jo en kompis eller selv er lærling på møller..

Og når det gjelder servise, så har de jo laget motoren slik at den liksom bare tåler vw sin egen castrol olje, altså en sak til 280kr litern, lurer på hva reell verdi er på denne, eg kjører på biltema sin,, 99kr.

 

Selv har eg bare hatt bagateller med passaten, nå er det en drivaksel, men det bytter eg selv, er kun regreim verktedet skal få gjøre for meg, hadde eg funnet en steike god how 2 do. så hadde de sluppet å tjene de pengene også,,

 

Og når de har litt feil, så er det ikke rart når de driver med de tullete longlife servisene,. feks når eg hadde golf 4motion, så hadde den haldex filter og skulle vera byttet på 30000 og 60000 og 90000 men noe de hadde unnlatt å gjøre på servisene, tilfeldigvis eg oppdaget det i servisenboka at det ikke var gjort, og eg ville ha det gjort. men måtte mase for å få de til å gjøre dette, så man kan ikke stole helt på de heller, følg med i papirene hva som er gjort, og hva som skulle vert gjort,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at passatene er uten feil, men enkelte ting kan sjekkes opp før du får raserianfall på et forum.

Skru opp de tre skruene som holder kjølevesketanken, da kommer du rett til oljefilteret og det er ute på et blunk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at alt jeg skal ta av eller løsne knekker eller ramler av, f.eks, skulle ta av deksel i bagasjerommet, brukte ikke makt eller noe og festene knakk rett av.. dette var ikke enestående, alle ting som jeg har tatt av har blitt knekt eller ødelagt.. Tok av den gamle grillen, var MEGET forsiktig fordi jeg vil jo gjerne ha den tilfelle den blir brukt igjen, MEN NEIDA ene festet KNAKK av uten GRUNN!.. -95 mod

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at alt jeg skal ta av eller løsne knekker eller ramler av, f.eks, skulle ta av deksel i bagasjerommet, brukte ikke makt eller noe og festene knakk rett av.. dette var ikke enestående, alle ting som jeg har tatt av har blitt knekt eller ødelagt.. Tok av den gamle grillen, var MEGET forsiktig fordi jeg vil jo gjerne ha den tilfelle den blir brukt igjen, MEN NEIDA ene festet KNAKK av uten GRUNN!.. -95 mod

 

Men det er bilen det er noe galt med? :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart verkstedene tjener penger på en tungvint bil.

 

Eks. Radiatorbytte på b3-b4, som burde være enkelt; av med det meste av hele fronten, bare for å få den ut.

 

Kostbart. Det finnes utallige andre eksempler som ikke går på hvor lang tid et verksted bruker på service.

 

.

Klart verkstedene tjener penger, som de fleste andre firmaer i Norge er de lovpålagt netopp det. Å drive for kreditors regning er ikke lov

 

Poenget mitt var liksom det at om en jobb er tungvint så tjener ikke verkstedet mer penger enn på lettvinte jobber, snarere tvert i mot. Mye kan skje under en omfattende jobb, skruer kan knekke o.s.v., og tidsforbruket blir større enn først antatt.

I dagens marked er det så god tilgang på jobber at alt som er enkelt blir sett på som et pluss fordi man da får bedre tid på neste jobb

 

Selvfølgelig blir regningen høyere for kunden når en jobb er omfattende, men verkstedene tjener gjerne bedre på et par vanlige enkle jobber enn en omfattende.

 

Men hvorfor bør det være enkelt å skifte radiator? Radiator er ingen slitedel. Bremser, forstillingsdeler, filtere og reimer bør være noenlunde enkelt å skifte, for det skal gjøres som en del av vedlikeholdet.

 

Husk at fabrikkene har mange hensyn å ta under konstruksjon av en bil, og reprasjonsvennlighet står oftest ikke på toppen av prioritetslista

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår