Gå til innhold

Frustrasjonstråd -- Festen fortsetter! - ikveld var det på tide å være "fest-dreper"

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

At ikke verktstedene tjener penger er vel noe fjas, når timelønnen deres er på rundt 1500,. og den ufaglærte lærlingen får sin lønn ifra staten, jo for møller har sykt mye lærlinger, omtrent alle eg snakker med har jo en kompis eller selv er lærling på møller..

 

 

Nå finnes det faktisk grenser for hvor mange lærlinger man kan ha utfra antall ansatte da. Møller begynner å bli rimelig store, de har fått lurt bort utrolige mengder middelmådige biler på et pent utseende, og da sier det seg selv at det må en del folk til for å holde "skiten" rullende.

 

Men det har ikke fallt deg inn at det er noen utgifter mellom 1500 og "0kr"?? 25% tilfaller staten i mva, folkene som tar i mot deg når du henter og leverer skal også ha lønn, (og den er oftest høyere enn mekanikerens lønn), husleie er for mange enn stor utgift, strøm, verktøy, løfteutstyr, pålagt diagnoseutstyr til 150k/stk, arbeidsgiveravgift, klær, osv..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå finnes det faktisk grenser for hvor mange lærlinger man kan ha utfra antall ansatte da. Møller begynner å bli rimelig store, de har fått lurt bort utrolige mengder middelmådige biler på et pent utseende, og da sier det seg selv at det må en del folk til for å holde "skiten" rullende.

 

Men det har ikke fallt deg inn at det er noen utgifter mellom 1500 og "0kr"?? 25% tilfaller staten i mva, folkene som tar i mot deg når du henter og leverer skal også ha lønn, (og den er oftest høyere enn mekanikerens lønn), husleie er for mange enn stor utgift, strøm, verktøy, løfteutstyr, pålagt diagnoseutstyr til 150k/stk, arbeidsgiveravgift, klær, osv..

 

Så du mener at møller ikke er dyre, eg har ett annet verksted eg bruker, de tar halve prisen og gjør like god eller bedre jobb,alle eg kjenner sier møller er dyre, noe de er, de kunne fint klart å justere ned prisen sin litt,og utstyret tar de inn igjen på avgiften på jobben, en hjuljusteringskontroll koster fort en 2000kr, og er en liten times jobb,, hver jobb eg har fått utført så må eg betale for verktøy osv,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter'n og en kompis brukte under 4 timer på bytte av regreim og alle andre reimer samt vannpumpa...

 

Hvis man blir lei av å skifte lenkarmer hele tiden reis til sverige og kjøp et komplett sett med stag som holder lenger enn resten av bilen....

Denne forstillinga er jo bare genial, Holder alle hjulvinkler samme hvor mye man går opp eller ned... Det går ikke med vanlig McPherson...

 

 

Møller dyre???

En 4 hjulkontroll på Toyotaverksted; 2600 kr

Ditto Jessheim Auto; litt over 2000 kr...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, en hjuljusteringskontroll koster fort en 2000kr, og er en liten times jobb,, hver jobb eg har fått utført så må eg betale for verktøy osv,
Har nok opplevd at firehjulskontroll kan ta fire timer og jeg. Men prisen er den samme.

Men et bilverksted er ikke noe sosialkontor, noen baker inn matriellet i timesprisen, andre ikke. Man må nesten ta seg betalt for det man bruker

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva slags modell dere har, men de før 97, kjenner jeg ikke til. Har dere 97mod, eller nyere, så er jeg 99% sikker på det er eieren det er feil med, ikke bilen. Alle "eldre" biler er det små og store feil med. Ta et eksempel: 19 år gammel gutt, 97mod 1,8T, chippes, og kjøres som det skulle være en racer bil. Samme med TDI, chippes til det maksimale. Nei, dere unggutter. Lær dere og ta vare på bilen, og kjør med vett.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fatter'n og en kompis brukte under 4 timer på bytte av regreim og alle andre reimer samt vannpumpa...

 

Hvis man blir lei av å skifte lenkarmer hele tiden reis til sverige og kjøp et komplett sett med stag som holder lenger enn resten av bilen....

Denne forstillinga er jo bare genial, Holder alle hjulvinkler samme hvor mye man går opp eller ned... Det går ikke med vanlig McPherson...

 

 

Møller dyre???

En 4 hjulkontroll på Toyotaverksted; 2600 kr

Ditto Jessheim Auto; litt over 2000 kr...

 

 

 

joda men så risikerer du å aldri få hjula dine retta onkli heller på møller! det er bare så jævli mye sløve mennesker som jobber der!

 

 

På toyota vet jeg også at de vasker bilene utvendig etter servicer/rep!

Men nå må du ikke glemme at det er forskjell på 4 hjulskontroll og 2 hjuls!

 

ikke alle biler kan justeres bak, dermed bli det som oftest kalt forstillingskontroll, for å justere spissinga!

som REGEL koster det 800kr for forstillings og ca 1400kr for 4hjulskontroll på mange 4hjulsdrevne biler som er justerbare bak!

dette er da på helt vanlige verksteder betaler du over 2.000kr er du lurt

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Festen fortsetter!

 

Igår så begynte speedometernåla og hoppe vilt frem og tilbake og idag morges parkerte den seg fint på 0 og trippteller stoppet å gå. Det digitale speedometeret i climatronicen viser og 0, så det er forhåpentligvis sensoren i kassa som er gåen. Dette understøtter igjen min påstand om at passat er en drittbil...Hva blir det neste?

 

Så en liten oppsummering av dagens status:

- Vannlekasje motor

- Oljelekasje motor

- AC virker ikke selvom kompressor og tørkefilter er sprett nytt

- Speedometer virker ikke

- Gravid kone + hylete 2-åring = ingen tid til å fikse bil og ingen penger til å få fikset bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen slår denne! "asspat" kjøpt i høsten 2007 med km 400000 turen går rett til Johan på chipsenter. Værsting chip programeres. 180hk og 420nm. Holdt vel en mnd. Veit det var idiotisk og chippe en bil som har gått så jævla langt men:) Ny motor blir kjøpt. Holder vel en ukes tid før turboen ryker. Ny turbo kjøpes. Denne går og til hællvete. Da det lå igjen noe metall dritt i intercoolern. Ny turbo kjøpes igjen. Nå fungerer bilen bra men et gedigent taps prosjekt.

2007 vw touran excl. 170 dsg

2001 SEAT leon 1,8 20vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår