Gå til innhold

Frustrasjonstråd -- Festen fortsetter! - ikveld var det på tide å være "fest-dreper"

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei....rimelig lei. Nei f... heller. Hold dere unna dritten!

Hehehehe.... min passat har stått utforbi med to flate dekk, ingen vindusheis, ingen kjøling i ac, og null gang i drivverket i flere uker nå.

Nå GADD JEG IKKE MER! .. har bestilt ny bil, noe jeg strengt tatt ikke har råd til, men den passaten har blitt så dyr at det ble et pest / influensa valg. Har bytta en HAUG med deler.

Du kan få min passat billig (er en 98 stv modell) eventuelt blir den ofret på bålet med et hedensk ritual for å kaste onde ånder på de infame menneskene som har surra i sammen dette prakteksemplaret av en DRITTBIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehehehe.... min passat har stått utforbi med to flate dekk, ingen vindusheis, ingen kjøling i ac, og null gang i drivverket i flere uker nå.

Nå GADD JEG IKKE MER! .. har bestilt ny bil, noe jeg strengt tatt ikke har råd til, men den passaten har blitt så dyr at det ble et pest / influensa valg. Har bytta en HAUG med deler.

Du kan få min passat billig (er en 98 stv modell) eventuelt blir den ofret på bålet med et hedensk ritual for å kaste onde ånder på de infame menneskene som har surra i sammen dette prakteksemplaret av en DRITTBIL!!!

Jeg bor ikke så langt unna, så bare si ifra om du trenger hjelp til å sette fyr på den :D:D Vi kan jo ta to stk i samme slengen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva slags modell dere har, men de før 97, kjenner jeg ikke til. Har dere 97mod, eller nyere, så er jeg 99% sikker på det er eieren det er feil med, ikke bilen. Alle "eldre" biler er det små og store feil med. Ta et eksempel: 19 år gammel gutt, 97mod 1,8T, chippes, og kjøres som det skulle være en racer bil. Samme med TDI, chippes til det maksimale. Nei, dere unggutter. Lær dere og ta vare på bilen, og kjør med vett.

Æhh... 98+ modell passat er etterhvert beryktet for sine usedvanlig mange feil og mangler. Faktisk så beryktet at dagbladet i sin tid hadde en artikkel med overskriften "katastrofe bil". Nå har jeg hatt min i to år og den er brukt til rolig familie kjøring. Har så langt lagt ut flere tusen i deler. Dette er problemer jeg aldri hadde med andre biler (Som jeg grisekjørte som fa%%.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke så langt unna, så bare si ifra om du trenger hjelp til å sette fyr på den :D:D Vi kan jo ta to stk i samme slengen....

eventuelt fylle den med sprengstoff og dra en mythbuster :-)

Er litt i tvil hva jeg skal gjøre med skiten, selge den i deler eller reparer den og prøve å bli kvitt den (er syncro så jeg kan få litt for den ennå.)

.. men mest av alt har jeg lyst å rasere hele sjiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste status på drittbilen:

Nå begynnet det å lysne litt i tunnelen. I går fikk jeg parkert kjerringa på sykehuset etter at jeg ble pappa for 2. gang og bestemte meg for å bruke kvelden på bilen siden jeg først var alene hjemme. Ølen kunne bare holde seg i kjøleskapet.

Jeg gikk først løs på oljelekasjen. Byttet toppdekselpakning samt litt flittig bruk av pakningssilikon på strategiske plasser gjorde jobben.

Så var det kjølevæskelekasjen. Lekasjen kom fra termostatlokket. Nytt lokk og O-ring var kjøpt inn for annledningen selvom det sikkert ikke var nødvendig. Mest sannsynlig lakk det vordi termostaten ikke låg skikkelig i sporet sitt, en vanskelig jobb når alt blir montert opp-ned. En dråpe superlim på kanten av termostaten var løsningen for at den skulle holde seg på plass når lokket og O-ringen ble montert. Nå er den tett.

På speedometer feilen var planene å sjekke ledninger ++. Jeg oppdaget fuktighet på kontakten til fartsføleren i girkassa. Litt kosing med WD40 på denne og speeden virka som den skulle.

Siste innsats var å bytte en drivakselmansjett som hadde fått en rift i seg - plankekjøring da denne ble byttet for et år siden (dette var kvalitetsdel fra mekonomen, så hvorfor i H...skulle den ikke holde lenger? drit i...).

Så er det bare AC en som gjenstår...feilsøkte litt mer uten hell. Trur jeg tar denne i en egen tråd på generelt..

Link: http://www.bilforumet.no/teknisk/207604-a-c-kj-ler-passat-99-a.html#post2299574

Litt letta nå etter at jeg har fått fikset alle disse småtinga som gjør så mye, men det gikk 4 timer på detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider