Gå til innhold

C4 2.3 holder igjen?

Ranger emnet


MortenM

Anbefalte innlegg

joda men uansett hva jeg gjør,kommr ikke over 4500 omdreininger, da holder hele bilen igjen lissom.... snakka med 1 han mener turtallet sperra er på 7000, så kan ikke være det da,men tenker på om det ligger slagg i dysene ....mulighet for de symtoma da???

(PS:bilen har stått i ro 1 år +)

 

når jeg bruker 2E min,den hoyer på turtallet fort å brutalt viss jeg skal si den sånn, men ikke 2.3 :(bruker tid å holder igjen

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat det samme med bilen min for en tid tilbake, ogs det var keramikken i katalysatoren som var knust. Dette lå å sperra for eksosen, og da fikk jeg ikke turtallet over 4500.

 

åååå da skal jeg sjekke det, men høres egentlig som svaret på prob,da jeg gir på å den får litt "mottstand" så rakler det i den som att keramikken er løs som du sier,

er det bare å dunke ut den da vell????

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å løsne katen i bakkant, også slå litt inni der med et brekkjern, også før du monterer på igejn, så starter du bilen slik at du får blåst ut alt=D Keramikken blir bare til støv=D

 

Ok, får skru av i dag, se om det hjelper da :P "håper" heheh for blei skikkelig skuffa av 2.3 motoren viss den er såååå dau som min :P:P:P

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal fjerne innmaten i kat'en så sørg for å få ut alt innholdet før den monteres tilbake på bilen!!! Ikke la eksosen blåse ut restene, da vil du sikkert få mer problemer lenger bak senere ;)

 

BTW. Det er gjort på 3 sekunder å sjekke om innmaten er defekt eller ei (se inni og se om du kan se igjennom den). Gjerne idiotisk å knuse innmaten om den er ok? Koster MYE for en ny kat! Om motoren er original vil du heller ikke få mer effekt med kat'en fjernet!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal fjerne innmaten i kat'en så sørg for å få ut alt innholdet før den monteres tilbake på bilen!!! Ikke la eksosen blåse ut restene, da vil du sikkert få mer problemer lenger bak senere ;)

 

BTW. Det er gjort på 3 sekunder å sjekke om innmaten er defekt eller ei (se inni og se om du kan se igjennom den). Gjerne idiotisk å knuse innmaten om den er ok? Koster MYE for en ny kat! Om motoren er original vil du heller ikke få mer effekt med kat'en fjernet!

 

hmm ok, enda ikke fått skudd den av :( men santser det går i dag, håper bare det er keramikken heheh..

 

Om motoren er original vil du heller ikke få mer effekt med kat'en fjernet!

 

Åjo der trur jeg det er fra bil til bil å vilken års modell det er ;)har selv erfaring av att bilen blir sprekere av å ta av katt.(ikke audi aldrig tatt av)

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjo der trur jeg det er fra bil til bil å vilken års modell det er ;)har selv erfaring av att bilen blir sprekere av å ta av katt.(ikke audi aldrig tatt av)

 

På en AAR-motor får du ingen effektgevinst ved å fjerne kat'en (BTDT)!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en AAR-motor får du ingen effektgevinst ved å fjerne kat'en (BTDT)!

 

ok, ikke veit jeg :P. som sakt hehehe, men ser att mange har hatt samme prob med 2.3, att den sperrer på ca 4000+ omd

 

hva det egentlig noen som fant ut hva prob der hva????

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår