Gå til innhold

Trenger tips om montering av frontleppe

Ranger emnet

oddien73

Anbefalte innlegg

Jeg ødela den originale frontleppa på Boraen min. Bestillte ny men får denne f... ikke til å passe. prøvde først å begynne på ene enden men da kom jeg ikke særlig langt før sporene ikke passte overens. Så begynte jeg midt på og det mangler ca 1/2 cm på hver side så jeg får ikke festa den i endene. Delenummeret på den jeg ødela så jeg var 1J5 805 903 B den jeg fikk ny var 1J5 805 903 B B41. lurer nesten på om det er forskjell, eller så har gjør jeg en feil når jeg monterer. Er det noen som har gjort dette før og har noen tips?

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillfelle andre også sliter med dette. Løsningen er å begynne midt på og kneppe den på ut mot sidene. Bare sikt godt så den havner midt på. Ute på begge kantene der jeg manglet en halv cm, bøyde jeg ut kanten på baksiden på leppa så den la seg utforbi sporet på fangeren og presste så siste mothaka inn.

Leppa var bare jævlig trang og hjalp heller ikke på at jeg har et bristet ribbein.

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmm.. hørtes rart ut... bytta frontlrppa på min 1.6 bensin til tdi 4motion leppe.. passa som for i hose:P hehe.. mn bare du har fått på leppa så er jo det bra:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende du har fått til golf istedet? :P

ellers ville jeg også begynt på en av sidene da det ikke blir skjevt så lett da;) og kanskje lagt den i sola for å få den varm først? :) sola varmer kanskje ikke ås mye nå lengre, men allikevel :D

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider