Gå til innhold

Felger til en Golf 3 1,8

Ranger emnet

sk0g3y

Anbefalte innlegg

Lurer på å skaffe meg Brock B1 felger til Golfen. Er en 1994 modell, og motoren er en 1,8l.

å lurer jeg pånoen ting:

Hva er boltsirkel og senterhull på denne bilen?

Og hvilke Bock B1 felger vil gå på bilen uten at dekkene subber? Vil ikke valse hjulbuene...

Noen som har slike felger på Golfen, som har erfaring eller bare kan dette?

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha 18" uten å valse, må du ha VELDIG lav profil! Jeg hadde 205/45-16 på min og valsa hjulbuer bak, og den subba med folk i baksetet. Og den var ikke senka heller...7" breie felger.

Skal du ha noe særlig til bredde på dette her, så må du nok valse bak.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

originalt innpress er ET45. ET35 er ganske standar på uoriginale felger. du kan ha mye mindre innpress enn originalt. må ha høyere enn 38,5 hvis du skal ha det godkjent men regner med du driter i det da du spør om brock:P

må ha VELDIG lav profil ja, men han spør om det går:P kan trekke meg til 17" da...hehe

jeg har ET35 205/40/17 med senka bil. (justerbart så ikke sikker på hvor mye) men masse å gå på!

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på Golf er det jo pent med knøttsmå felger og max senk..

16" :)

Når ble 16-tommere knøttsmått?

Hvis man skal ha smale felger (7J) er det greit med "lavt" impress og, for at felgen skal komme seg like langt ut som den ville gjort med bredere felger. Er bare å være kreativ når det kommer til felger, størrelse, bredde osv, da dette skiller din fra andres biler ;)

Kan prøve deg fram litt med en innpress-kalkulator:

http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt gjenta meg selv;) 45 er original innpress på golf 3. vr6har jo annen boltesirkel så sikkert annet der, men vanelig gl er 45.

eksempel på dekk:

215-45R16 RD1839 (rullediameter) regler på det også, kan ikke overstige det tallet, men hvem bryr seg:P breiere dekk vil selvsagt overstige, så 225 dekk f.eks på golf er ikke godkjent:P

ET må minst være 38,5 siden originalt er 45. for ET kan ikke være mer eller mindre enn 6,5 avik fra original. Denne infoen har jeg fått av biltilsynet da jeg var på kontroll. selv har jeg som sagt ET35. ingen bryr seg, så ikke tenk på innpress:P bare at det passer.

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider