Gå til innhold

Estate: Ford Sierra Estate - mk1 classic lowrider (UPDATED)

Ranger emnet


Estate

Anbefalte innlegg

Heisann, alle sammen! -min føste tråd her.

 

DSC00421.jpg

 

 

Jeg er en fyr på 18 fra Lillehammer, som nå har gått til innkjøp av en veldig strøken Ford Sierra stasjonsvogn fra årstallet 1985.

 

minsininni.jpg

 

Bilen er blitt eid, siden den var ny, av en nå eldre kar, som har jobbet på Ford hele sitt liv. Bilen er tatt Uuutrolig godt vare på, og var rene forbauselsen å se da jeg skulle ta en første titt på den.

Motorrommet var skinnende rent - uten å se ut til å ha blitt vasket i det siste, men ikke ei dråpe olje eller noe som helst, og ikke en minste mangel eller engang så mye som sliten isolasjon på en ledning. Innvendig var bilen bokstavelig talt som ny, og fanger'ne

på bilen så ut til å være splitter nye de og, selvom de også har sittet der siden bilen var ny fra fabrikk.

 

DSC00416.jpg

 

Karosserimessig var det litt småpuss som skulle til, men minimalt. Litt rust på èn hjulbue og helt nederst på et par dører. Men, det er ikke noe problem, da får jeg øvd meg litt til å bli lakkerer som jeg skal bli :)

 

DSC00424.jpg

 

Har tenkt på hva som skal gjøres med bilen, etter god hjelp fra de her inne.

Så blir:

-originlfargen

-brutal senk

-tona ruter

-nye hjul (bbs e50?)

-bygging av anlegg

-eventuelt cosworth-fanger og grill (ting som kan byttes)

-cosworth-interiør

-is-ratt eller lignende (mindre og bedre)

-ta den lille rusta som er

(takk til de som har hjulpet meg på rett veg her;) )

 

 

Tips og meninger tas i mot med et smil, dersom det er konstruktivt :)

 

 

NÅ:

DSC00420.jpg

SKAL BLI OMTRENT NOE SLIK:

doooonelalala.jpg

 

Resten skjer innvendig. Anlegg, interiør osv.

 

PS Dersom noen har noe Cossie-interiør/frontfanger/grill, fete felger eller noe annet kult til disse bilene til salgs, bare si fra.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God, gammal 2.3DL. Bruker 0.6 liter diesel på mila :)

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den virkelig er så strøken det ser ut som hadde jeg tatt eventuell rust det måtte være på den, senka'n, fått på noen tøffe felger og evt. brukt den som lågmilaren på søndager. Hadde aldri begynt å kline på noe styling og bytte farge på en såpass velholdt bil.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold den slik den er, om du skal lakkere så lakker du i orginal Sierra-farge, og senk og pene alu-felger er den eneste stylingen du kan ha på den. iallefall så beholder du de orginale delene, ikke modifiser eller noe sånt. Disse bilene er framtidige klassikere.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begyner å bli enige med dere her. Synd å gjøre noe som er så pent originalt, til noe det ikke er, og som dere sier, passer best på noe annet (for eksempel en japse-bil av noe slag).. Hehe.

Får gjøre det med merca (sladdebrakka mi) da.

 

Lyst til å hvertfall sette på IS eller cossie fanger foran da :) Lyst på originale cossie-intak på panseret også, men blir kanskje harry det også? Meninger?

Harforøvrig kommet over rs500 frontfanger til salgs på en nettside. Uoriginal vel og merke.

 

Tusen takk for respons :)

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du dum? styler ikke en strøken originalbil, hold den original så holder den seg i verdi, isteden for å begynne å kappe og style på den. Da fortjener du å bli slått.

 

hold den original, ta 124n å gjør noe med den du...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg no bilder av felgene på mms hvis du vil, JvhCossie? Vært interessant det vettu ;) Og ikke minst interiøret! Lita stund til tallene på konto'n stiger, men det kommer det og etterhvert :)

 

Og til deg biring, blir i så fall godkjent senk, ingen som har sagt noe om å kappe enda, men skjønner poenget ditt ;)

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg no bilder av felgene på mms hvis du vil, JvhCossie? Vært interessant det vettu ;) Og ikke minst interiøret! Lita stund til tallene på konto'n stiger, men det kommer det og etterhvert :)

 

Og til deg biring, blir i så fall godkjent senk, ingen som har sagt noe om å kappe enda, men skjønner poenget ditt ;)

 

nå var det ikke fjærer jeg tenkte på, men du sa at du kanskje skulle kappe høl i panseret for lufteriller. Ikke gjør det, hvis du først skal gjøre noe så må det bli senk og felger. Altså noe som kan rettes opp igjen fort og gærli;)

 

husk at det begynner å bli få strøkne igjen av disse.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den virkelig er så strøken det ser ut som hadde jeg tatt eventuell rust det måtte være på den, senka'n, fått på noen tøffe felger og evt. brukt den som lågmilaren på søndager. Hadde aldri begynt å kline på noe styling og bytte farge på en såpass velholdt bil.

 

 

Eirik

 

her er både jeg og eirik enige.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår