Street Racer Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Jeg skal ut med kassa og må defor av med drivakslingene. Hvordan sitter dem i kassa? Er det bare og røkke dem ut? sån låsering på innsiden? Har prøvd å rykke dem ut med de sitter ganske godt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Dem sitter med skruer rundt kanten på indre drivknute. Enkelt å se..... Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Street Racer Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 ja ser dem ganske godt :P Men hvordan er dem festet inni kassa? kassa skal deles snart og da må stikkakslingene ut av diffen uansett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 de sitter vel fast med torks skruer. 6 eller 8 stk av dem for å være nøyaktig ;) Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 får du løs skruene så er de løs fra kassa;) Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Street Racer Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 ingen som har montert ut akslinene fra kassa? må vel ty til slegga snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Akslingene sitter jo bare festet til kassa med de 6-8 skruene og så kan du bare dra de ut? =S funka fett på min ;D tror faktisk det er ett bilde i tråden om bilen min =) Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volks racing Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 På bildet ser man veldig godt hvordan man får akslingen av selve kassa. Hvis det er flensen som sitter igjen i kasse du skal av med. (ikke jeg skjønner hvorfor du skal det da) Så legger du en planke eller go metalbit mellom flensen og girkassa. Så tar du en av skruen som holdt akslingen på flensen og skrur denne mot planken og etter hvert tvinger du flensen med splinsen ut av kassa. Håper du skjønnte forklaringen. Det er ikke vansklig og de sitter ikke fast. Siter Breeze Sjekk prosjektet på: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=35233&highlight=breeze Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Noen gearkasser har låseringer som holder flensen. Drivaksel må løs først, så rengjøre godt inne i flensen. Se etter om det er et plastlokk der. Hvis ja, vipp ut plastlokket og fjern låseringen. Vær opmerksom på at det sitter en ganske sprek fjær innafor flensen, så hold press på den når låsering fjernes. Husker desverre ikke hvilke gearkasser som bruker låsering. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Street Racer Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Jess dær sa du det :) det er flensen som sitter igjen etter at akslingen er skrudd av som skal av. Dette pga av at gearkassa skal åpnes, og da må flensene ut av kassa. har prøvd og vippe dem ut med diverse verktøy uten hell. Må vel skru av torxene og se derfra. Tenkte og slippe det pga at jeg ikke har torx hær og siden akslingene skal ut av kassa uansett så skulle jeg slippe av dele dem opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volks racing Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Du sier ingenting om hvilke type kasse du har. Den metoden jeg har beskrevet lenger opp gjelder 02A kasse, altså vr6 og tdi kasser. Mens på 020 4 sylindre bensin kassene er det et plast deksel i senter av flensen som må av under der ligger det et låseklips du å fjerne. Da førstes kan du da ut flensen, men ups ups. er også en fjær der. Slik at du ikke får deg et sjokk. Siter Breeze Sjekk prosjektet på: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=35233&highlight=breeze Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Street Racer Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Ja det var kanskje lurt å si at det er en 93 TDI:) Takker for den hjelpa jeg har fått! skal prøva uti uka igjen når jeg får tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg