Gå til innhold

Drivakslingene av?

Ranger emnet

Street Racer

Anbefalte innlegg

På bildet ser man veldig godt hvordan man får akslingen av selve kassa. Hvis det er flensen som sitter igjen i kasse du skal av med. (ikke jeg skjønner hvorfor du skal det da) Så legger du en planke eller go metalbit mellom flensen og girkassa. Så tar du en av skruen som holdt akslingen på flensen og skrur denne mot planken og etter hvert tvinger du flensen med splinsen ut av kassa. Håper du skjønnte forklaringen. Det er ikke vansklig og de sitter ikke fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gearkasser har låseringer som holder flensen.

Drivaksel må løs først, så rengjøre godt inne i flensen.

Se etter om det er et plastlokk der.

Hvis ja, vipp ut plastlokket og fjern låseringen.

Vær opmerksom på at det sitter en ganske sprek fjær innafor flensen, så hold press på den når låsering fjernes.

Husker desverre ikke hvilke gearkasser som bruker låsering.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess dær sa du det :) det er flensen som sitter igjen etter at akslingen er skrudd av som skal av. Dette pga av at gearkassa skal åpnes, og da må flensene ut av kassa.

har prøvd og vippe dem ut med diverse verktøy uten hell. Må vel skru av torxene og se derfra. Tenkte og slippe det pga at jeg ikke har torx hær og siden akslingene skal ut av kassa uansett så skulle jeg slippe av dele dem opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ingenting om hvilke type kasse du har. Den metoden jeg har beskrevet lenger opp gjelder 02A kasse, altså vr6 og tdi kasser. Mens på 020 4 sylindre bensin kassene er det et plast deksel i senter av flensen som må av under der ligger det et låseklips du å fjerne. Da førstes kan du da ut flensen, men ups ups. er også en fjær der. Slik at du ikke får deg et sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider