Gå til innhold

e85 konvertering

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Har nå brukt min fuelcat i ca 4 mnd.

Må si jeg ikke er imponert over det høye forbruket som kommer med på kjøpet...

På småkjøring klarer jeg fint å bruke 2 liter på mila... Ikke akkurat lønnsomt lengre da...

Bilen er uhelvettes tungstartet når det blir under 15 varmegrader..

 

Dette forklarte selgeren at det hadde med den "dårlige kvaliteten på E85" Mener jo at det heller må være den dårlige kvaliteten på selve boksen...

Det morsomme med dette er jo at dette systemet ikke gir signaler til annet enn innsprøytningsdysene, disse skal nå åpne mer eller lengre om jeg forsto rett... Altså når jeg endelig får start på dette satans drittsystemet, styker og smeller det i luftfilteret... Noen som er med? Alt for mager blanding...

 

 

Det som er positivt er at bilen er mye sterkere på mellomregisteret, det er morsomt å fylle drivstoff for 8,67(nå må jeg jo bare fylle oftere), Motoroljen ser ut som den er like blank som ny etter kjørte 6000 km og Det lukter hyttetur av eksosen..

 

Etter mye bannskap, fant jeg ut at dersom jeg mikset litt bensin sammen med spriten, ble bilen meget mye lettstartende igjen.. Om forbruket har gått ned, tør jeg ikke svare på... Men det ser ikke sånn ut til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en veldig enkel måte å lage konvertering på, virker som at du bare kjører signalet til dysene inn på en boks som forlenger signalet som den sender til dysene i forhold til det den får inn. Hvis det er lagd sånn så er ikke det noe problem å lage selv, med hjelp av litt elektronikk.

 

Kan jo hende at når åpningstiden blir lenger så får den etanol til feil tidspunkt og gjør at det smeller i luftfiltere.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuelcat har dårlig kaldstartsløsning. Hvis du ikke har lyst til å skvette i bensin kan du koble inn en motstand i serie med original kjølevannstemperatursensor. Det er forklart her:

http://web.telia.com/~u82305465/Filer/Kallstartanordning%20Volvo%20850%20GLT.pdf

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår