Gå til innhold

Fjæring på 240 til bilcross

Ranger emnet

volvoen

Anbefalte innlegg

helst ikke gassdempere, hvertfall det folk har rådet meg vekk i fra.. svigerbror kjøpte KYB gass dempere til bilcrossbruk og dem holdt 3 løp bare.. 1200kr rett i dass... olje dempere til volvo fra biltema funker dritbra, og siden 740'n er lettere i ræva vil det bli mere demperen som hjelper, og ikke den sprettinga fra fjør i og med at den ikke er fullt så stiv.. kan vel kappes ei runde eller 2 da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
helst ikke gassdempere, hvertfall det folk har rådet meg vekk i fra.. svigerbror kjøpte KYB gass dempere til bilcrossbruk og dem holdt 3 løp bare.. 1200kr rett i dass... olje dempere til volvo fra biltema funker dritbra, og siden 740'n er lettere i ræva vil det bli mere demperen som hjelper, og ikke den sprettinga fra fjør i og med at den ikke er fullt så stiv.. kan vel kappes ei runde eller 2 da

Klar nå, Ble volvo glt dempere foran orginal volvo, og stabbstag foran fra glt det var tykkere . bak kappa biltema forsterka fjærer og opefrontera demper med feste i i koffert rommet. tru det bli bra .vil vise seg til helga , er sønnen min som kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den 244'n jeg bruker i cross nå er det 264 framfjører + KYB gassdempere foran, kappa orginalfjører bak + Biltema Oljedempere. Stab.stag bak, ikke foran.

Har ikke bygd den selv, og har ikke noen god teori på hvorfor/hvorfor ikke stab.stag foran/bak, men jeg syns værtfall oppsettet på min bil fungerer meget bra! KYB-demperene mine fungerer helt utmerket, og har sittet på bilen mange løp tilsammen. Ikke har den blitt "pent kjørt" heller.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter det jeg har lest meg frem til så er stab.stag-opplegget på min bil litt motsatt av slik det pleier å være.. Hehe Men, det funker greit så jeg lar det nok bare være slik det er jeg.. Kjørte med den på Krabyskogen forrige helg, og det er ei bane med forholdsvis stor hastighet og ett par skarpe asfaltsvinger. De få gangene jeg faktisk traff på sporvalget, gikk det effektivt gjennom svinga, så tror egentlig ikke oppsettet er så ille egentlig jeg..

Skal prøve meg på Gardermoen den 20, så da skal værtfall understellet få prøvd seg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider