Gå til innhold

Mercedes egne 18" AMG eller noe andre DU anbefaler?

Ranger emnet

d2001

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha nye gromhjul til merce'n til sommeren, og driver allerede nå og leter etter hjul som passer. Mercedes forlanger 25.000 for egne AMG hjul med dimensjonen 245/40R18 foran og 265/35R18 bak.

Dems argument er at Mercedes hofftuner AMG selv vil ta seg godt av bilen min. Siden de har over 30 års erfaring vil balansering osv. gjøres perfekt, påstår de. Det er vel rundt 25.000 en må betale for en pakke med slike dimensjoner hos vanlige sjapper også?? (hjul+felg) Hmm... Det er jo mye trygge å kjøpe hos dem??

Alt-i-alt; Bør jeg satse på M-B eller bør jeg kanskje kjøpe dekka et annet sted? (noen du anbefaler?)

Forresten, hvor mye koster greie dekk i denne dimensjonen når nye skal kjøpes? (4 stk selvfølgelig)

Hilsen en med ikke altfor mye peil, hehe :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Leon Hardiritt: 9x19 og 11x19 med 235\35-19 og 315\25-19 felger? ganske så fete med passe "krom"effekt...

http://www.mbentusiastklubb.com/medlemsbiler/gnormann.html

så pene ut..meld deg forresten inn i denne klubben..de vet det meste som trengs å vite om MB...

På en MB ser som regel originale AMG felger best ut..MEN..se på Lorinser felger eller Brabus felger..mye rått..men om du har 25000kr å legge ut for felger så får du mye fetere felger enn original AMG...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by d2001

Hei, skal ha nye gromhjul til merce'n til sommeren, og driver allerede nå og leter etter hjul som passer. Mercedes forlanger 25.000 for egne AMG hjul med dimensjonen 245/40R18 foran og 265/35R18 bak.

Dems argument er at Mercedes hofftuner AMG selv vil ta seg godt av bilen min. Siden de har over 30 års erfaring vil balansering osv. gjøres perfekt, påstår de. Det er vel rundt 25.000 en må betale for en pakke med slike dimensjoner hos vanlige sjapper også?? (hjul+felg) Hmm... Det er jo mye trygge å kjøpe hos dem??

Alt-i-alt; Bør jeg satse på M-B eller bør jeg kanskje kjøpe dekka et annet sted? (noen du anbefaler?)

Forresten, hvor mye koster greie dekk i denne dimensjonen når nye skal kjøpes? (4 stk selvfølgelig)

Hilsen en med ikke altfor mye peil, hehe :op

Alle "seriøse" sjapper klarer fint og balansere det, trenger ikke noen som tar 1k for den jobben!

Alt i alt: kjøp deg minst noen fete 19" tommere. anbefaler egentlig ikke dekk med en profil på under 30, da det nærmer seg nærmer (egentlig over) smertegrense av faren for og enkelt så felgene skeive ved f.eks et hul i veien..

Men ta heller og søk litt rundt etter felger på nettet, trenger ikke ha AMG, personlig så liker jeg de ikke så godt, finnes mange bedre valg som også er rimeligere, hvertfall MIN mening da :)

Uansett lykke til med valget og post gjerne bilder av de felgene du kunne tenke deg, så kan flertallet finne ut hva som er råest (er jo det som teller ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tirerack.com/upgrade_garage/Garage.jsp

Her kan du se bilen med MANGE felger... Engelsk selskap, men "alle" i norge skaffer disse felgene. De kan ha andre navn, men designet er likt. Lite med 20" der, men det hender at det dukker opp.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de superstar felgene er fine, men det blir for masse BLING BLING. De kosei gzza felgene synes jeg er meget pen. Dette er vel en god del rimeligere felg enn de andre felgene... Du har jo denne da

http://www.felgimport.no/tools/wip/view.pm?conf=felgimport&cat=felger/smc&art=1003768622.25772.713&tpl=ver2_prod&num_start=

I 19" er denne kanonfet. Sett den selv på clk, og det passer fint!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider