Gå til innhold

Fiestaen begynner å ta form nå!

Dibbern

Anbefalte innlegg

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja.da har jeg testa anlegget ganske bra. funker som faen! M

Men,det er alltid et men! det var ikke noen overraskelse at jeg egentlig har for lite batteri i bilen, men at jeg nå er nødt til å ha med meg et ekstra batteri og startkabler hvor enn jeg skal, var jeg ikke helt forberedt på! Må bare få råd til skikkelig batteriledninger, så skal jeg sette inn 2 batterier til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

siden amp.meteret omtrent tok fyr, og jeg alikevel hadde montert festet til måleren fant jeg ut at jeg like godt kunne kjøpe meg noe annet å ha der, og da ble det voltmeter. Jeg har voltmeter fra før av, i form av at den sitter på kondensatoren, men den ligger jo baki, så jeg ser den ikke om jeg ikke står bak. monterte i dag, men finner ingen steder å ta strøm til lyset inni fra! Alle sier at det bare er å ta det fra instrumentbelysning osv, men jeg fant ingen kilder å koble det til!

Noen som har råd om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg gjort litt flere innkjøp!

Jeg trodde subbene hadde tatt kvelden,(brent spolen e.l) så jeg dro på bilradiospesialisten i Trheim for å se om de kunne finne ut hva det var for noe. Første gangen sa de at det kunne være at alt hadde tatt kvelden siden jeg hadde for dårlig jording. Så, jeg dro hjem å boret hull i gulvet og jordet opp alt på nytt. Når ikke det gav noe positivt resultat dro jeg dit igjen på mandag etter jobb, og da sa han at det var fordi den midlertidige basskassa jeg bygde hadde blitt utsatt for så mye trykk at den hadde flyttet seg fra hverandre i skjøtene! Så, jeg får bygge ei ny kasse å håpe at det ordner seg!

Og når jeg alikevel var der fant jeg ut at jeg hadde lyst til å bytte ut litt, så jeg kjøpte:

2 x http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4023&katid=28&mid=m436&id=&vn=736

(så nå har jeg 4stk!)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4082&katid=37&mid=m436&vn=736

Så nå kan jeg bruke den 4-kanaleren jeg har til å drive høyttalerne igjen, så da slipper jeg å koble det rett på spilleren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte bilen på sykehuset. Jeg fikk hverken skikkelig turtall eller fart, så jeg måtte levere den inn. Etter en time med feilsøking fant de ut at det var luftmengdemåleren som ikke gjorde det den skulle, så da byttet de den, og nå går jommen meg bilen bra!(til å være en fiesta!) Luftmengdemåleren har tydeligvis vært delvis ødelagt helt siden jeg fikk den, men først nå i det siste har det blitt skikkelig ille. -så jeg har igrunn aldri fått testa bilen skikkelig før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Selvfølgelig har motoren tatt kvelden nå! Rådebank!

Venter på ny motor fra Danmark i skrivende stund, og satser på å få satt den inn i løpet av neste uke!

Før den tok kvelden holdt jeg på litt i bilen..bygde bl.a nytt gulv, og ei ny kasse!

KopiavIMAG0215.jpg

skal trekkes osv. finpusset den mer etter bildet ble tatt.

IMAG0216.jpg

Kopi2avIMAG0209.jpg

nytt gulv

Kopi2avIMAG0210.jpg

nytt jordingspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hehe.litt penger har det blitt ja. Grunnen til at jeg har fiesta er at jeg fikk den når jeg fyllte 18, og skulle egentlig selge den å kjøpe meg noe annet, men så ble det så jeg ikke orket å selge den, også fant jeg ikke noen andre som hadde gjort noe av det samme..Det er jo ingen som forventer at jeg skal komme med noe sånt når jeg kommer på treff osv!;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider