Gå til innhold

Porsche som førstebil?

Ranger emnet

Gjest aspyr

Anbefalte innlegg

Begynner å nærme seg tida man skal kjøpe bil, så er det jo det evige valget om hvilken bil det blir ;) Førstebilen er jo noe man husker, så vil jo kanskje ha den litt spesiell.

Har da sett på et par porscher, litt nærmere porsche 924 og 944, Tror dere jeg hadde blitt fornøyd med en av de bilene? Hørt de har gode kjøreegenskaper og godt veigrep, noen som har noen erfaring? ;) Og hvordan er de og trimme osv? Kostnader og slikt kommer godt med også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må huske er at dette er biler det koster å ha, og koster en god del å kjøpe inn.

Så da kan du spørre deg selv om du faktisk vil legge veldig mye penger i førstebilen, som du sikkert bulker første vinteren?

EDIT: for å følge topic litt da: Det skal være gode biler, men de begynner å dra på årene.

Synest 944 turbo er et av de peneste karroseriene som noen gang er laga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 924 river jo ikke akkurat sokken av foten, men artig likevel. Billige er de også. Har en slik stående i vognskjulet selv, og selv om den ikke er i særlig god stand så tror jeg den er betydelig billigere å drifte enn de større Porschene.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trimme ein sugemotor koster vel meir enn det smaker. Men eg rekner med at ein 2,5 liters motor går meir enn godt nok for å væra din første bil. Prisene varierer mykje avhengig av standen på bilene. So det er lurt å sjekka bilen nøye. (og ikkje kjøp bil av Kim (Bonnevie Høyer!))

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

944 er gode biler, men reservedelene er dyre, så å spare på kronene ved innkjøp er dårlig økonomi. Et annet aspekt er kostnaden på forsikring. Sånn sett ville jeg heller anbefalt en Toyota MR2 eller Mazda MX-5 som morsomme, men likevel relativt billige førstegangsbiler, både i innkjøp og i eierskap.

Nå kommer det sikkert en hel haug "velmenere" og sier at bilen må ha bakseter, men de fleste som kjøper førstegangsbil har jo ingen familie å drasse på, og når man om noen år får familie er det for sent, da trenger man minst en sedan og helst stasjonsvogn eller varebil. Den dagen da ego-bil igjen er aktuelt, om noen tiår, da er kanskje morobiler forbudt. Så kjøp 2-seteren nå mens du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke alle som kjører ut faktisk... Noen klarer å holde seg på veien utrolig nok...

90% av norges bilførere skulle aldri hatt lappen, fy faen det er mange som suger, så fort vinteren kommer så ligger det strødd idiotær rundtomkring i grøftene. Ta fra taperne lappen, er bedre det enn at dem skader noen fordi dem får sleng i 40 kmt på snøføre. Mye flere timer i trafikkopplæringen skulle gått på glatt føre. Men er jo morsomt å le av dem som ligger i grøfta. Lær dere å kjøre(ikke ment mot dem som faktisk klarer å kjøre)

det var dagens frustrasjon fra min side.

Porsche 944 ville jeg fått for i såfall. er greie biler det, veit om noen som sitter audi 20v turbomotor i dem.

lykke til med kjøp.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider