Gå til innhold

så på en audi 80 igår. slitt drivaksel?

Ranger emnet

vidar90

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14313826

bortsett fra at bilen var kjempe dau var jeg veldig fornøyd. hver gang jeg slapp eller trykka forsiktig på gassen var det noe som rykket, kanskje det var setet mitt. men har lest av slitte drivaksler er et problem på disse. og er jo gått 280000km. er dette hvordan jeg ville ha merket det om det eventuelt var slitt drivaksel?

SAAB 900SE ´95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste måte å finne ut ang drivaksel er å ta fullt rattutslag og kjøre forsiktig i ring, hvis du hører knekkelyder så er den gåen,Ang nøkking, på hvilket turtall var dette? Under 1800 rpm så er det bensinkutt på disse når du slipper gassen. 90 hk = Monopoint....- Snille på bensin disse bilene.

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste måte å finne ut ang drivaksel er å ta fullt rattutslag og kjøre forsiktig i ring, hvis du hører knekkelyder så er den gåen,Ang nøkking, på hvilket turtall var dette? Under 1800 rpm så er det bensinkutt på disse når du slipper gassen. 90 hk = Monopoint....- Snille på bensin disse bilene.

hvis den drivakselen ryker, hvor mye koster en ny?

hvor lenge kan jeg kjøre etter jeg begyner å høre knekkelyder under svinging? (muligvis dumt spørsmål, men har ikke funnet jobb enda så jeg renner ikke over med penger.)

SAAB 900SE ´95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er ett tau? :)

Så lenge bilen og motor er godt velikeholdt er nok ikke dette noe å tenke på i det hele tatt. Har vært borti 1,8 som har gått 430K uten noen form for fint velikehold. 2L som det kun er tatt ut 90 hk er jo ikke all verden, så konklusjonen er da, du har nok bil lenger enn du ønsker :)

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider