dham83 Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Hei folkens! Jeg regner med at dere har bra peiling så jeg fyrer løs med min første post på forumet her.. Jeg ser på en Xantia 1,8 16v. '94 mod. Den har gått 235000 km og forhandleren skal ha 15000 kr. for den. Den ser greit ut på bilder og det står at servicer er fulgt og at den generelt sett er i god stand. Men siden dette blir første bilen min på noen år (student ja..) så er jeg litt ekstra vár for feil. Jeg har, som dere sikkert kan skjønne, lite lyst til å kjøpe bil som jeg må putte tusner i etter bare kort tid. Dette leder meg da til spørsmålet mitt: Er det noen her som kan komme med gode tips og triks som jeg kan se etter.. Feil på EU-kontroll, eventuelt spørsmål jeg kan spørre om som kan gi meg en grei føling om bilen er verdt pengene ol. Takk folkens!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xantiaeier Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Jeg ville kjøpt noe nyere enn det, legger du på 10000 til, så kan du få mye nyere. Feks denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14597557&sid=xz1cbayJ-DW355198&WT.svl=Bilde Hvis det er den på berg auto så ville jeg vært skeptisk. kjenner flere som har kjøpt katta i sekken der. I tilleg så er forhandlere flinke til å shine bilen så den ser bedre ut enn den virkelig er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Er ikke verre enn og dra den inn på en skikkelig naf-test :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
citröenmann Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 kjøpte min xantia for 10000 , eu godkjent,120000 på telleren og har hatt den i nesten 2 år ,uten feil, xantia er brae og driftsikkere biler ,men se opp for feil på hydralikk. Siter two things are infinity :the universe and human stupidity i am not sure about the first ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnhell Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Heis bilen fra laveste til høyeste nivå for å sjekke om dette går lett og fint. Sjekk om det er noe LHM lekkasjer under bilen når den står og sviver. Ellers er det vel ikke noe spesiellt som må sjekkes før du Xantia mot andre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Jeg ville styrt unna xantia og alle andre citroens med hyd fjæring,blir bare masse påkost ass.men by 5000 for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RH 480 Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Jeg ville styrt unna xantia og alle andre citroens med hyd fjæring,blir bare masse påkost ass.men by 5000 for den. Og det har du fra pålitelige kilder?? Har pt en Xantia Activa fra 1997, og har ikke hatt noen problemer med den. Hadde en Xm td12 tidligere, og den var like driftssikker. Normale servicer og vedlikehold, så har man bil lenge!! Siter Robert H. 2001 Volvo C70 Cab 2,5LT 2000 Rover 75 1980 Chevrolet Caprice sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg