Gå til innhold

Golf 2 GT 91 mod.

Ranger emnet


Kosesau

Anbefalte innlegg

Golfen er en GT fra 1991. Bilen har vell snart gått 300', motor runder vell snart 90'. Er en 90 hesters 1,8L RP-motor, monojet-sak. :)

 

Komplett orginalt skinn på alle seter, og i dørsidene. Og sentrallås, faktisk.

 

Endel skjønnhetsfeil, tar seg fint ut i skumringsmørket ;)

 

Planer? Ikkje så veldig mykje. Tar det på sparket. GTI-motor hadde jo vert greit når bilen først er en GT, kort prosess. Få montert på dei jævla tåkelyktene med tida. Lyddemping til heile bilen er bestilt fra installbay. Felger får bli når penger, tid og behov strekker til :)

 

Gjort? Ikkje så mykje. Grill, lykter, gule polyforinger fra Kollevold på heile understellet, V-maxx coilovers(for syns skyld:)), som og medførte att litt hjulbuer måtte kappes. Og motorbytte, den forgje gikk dundas.

 

Like greit med en tråd for alle problem som skulle dukke opp med bilen, så då lager eg denne :)

 

Bilder kjem vell i ny og ne, bilen ser jo stort sett lik ut fra dag til dag ;)

 

Er litt fan av å stille litt kontraster, men da lyger bildene litt så vi får prøve å begrense det;)

 

bilde01.jpg

 

bilde02.jpg

 

bilde03.jpg

 

bilde04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ett greit eksemplar.

 

Einaste rusta eg har funne på dei to åra eg har hatt bilen er under pakningen nede langs bagasjeruta, så må byttast når ruta løsner;) Skal på EU i jan. Motoren har gått lite, så det er greit. monojet-"gasseren" er samme som alltid, så den har gått sine mil, men den fungerer 95% problemfritt, har sine småbyer en sjelden gang. Eksosanlegget har ei defekt bakre lyddemper som klirrer litt i ny og ne, meir flaut enn plagsomt ;)

 

Skal beholde og spytte penger i bilen så lenge den får beholde skilta! Basta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

70% kjøpt meg en 16v GTI PL motor m/kasse og ledningsnett.

 

Reiser å ser på røkkela tidelig i veka om det blir aktuelt. Så får vi bruke vinteren på å få motoren skikkelig i stand.

 

Noken som har erfaring med GT fra før? Etter min forstand skal bilen være en GTI(utenom motor). Med andre ord - Bytt ledningsnett, motor og kasse og bilen er en godkjent GTI uten meir arbeidø.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår