rikard89 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Kjøpte 4stk 17" felger som var dårlige i lakken. Jeg sandblåste de slik at jeg fikk fjernet den lakken. Deretter pusset jeg ned hele felgen med 120 og 240 papir. Resultatet ble meget bra. Nå gjenstår grunning. Hørte med en eks lakkerer før han dro til utlandet at "epoxy primer" er det stoffet som fungerer best på alufelger. Har dessverre ikke noe tilgang på kompressorer eller sprøyter, så hvordan kan jeg påføre slik grunning? Resultatet trenger ikke å bli "perfekt", men slik at det ser bra ut, å lakken holder seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 epoxy primer er vel 2 komponent? Da er det i så fall litt vanskelig å få dette på en sprayflaske :) uten at jeg har fasiten... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 De har flere motip grunninger på europris. Den til 99 kroner inneholder sink og er nesten dobbel så tung som den til 38 kroner og inneholder noe slags epoksy og skal tåle høy temperatur. Jeg tror kanskje den kunne virke, ellers har også motip en egen sinkprimer for alu. Men det må brukes kullmaske helst for den inneholder noe dritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg