Gå til innhold

Problemer med Automatisk girkasse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann Chrysler eiere (og eksperter)

 

Har ett problem med min Chrysler stratus 1995 2,5 LX V6

For ett par år sia så begynte girkassa å gå i nødmodus (låste seg i ett gir..skjedde 2 ganger det året..var bare å skru av tenning så "resettet" den seg så jeg tok ikke det så alvorlig..

Så i fjor skjedde det 10-15 ganger.. Og i år har det tatt helt av, nu skjer det nesten hver gang jeg bruker bilen og flere ganger hver tur??

Har hatt bilen inne på verksted og de sa att de ikke kunne finne noe feil på girkassa, de skiftet også olje og oljefilter på den..

Tok så bilen til autorisert chrysler verksted her i Tromsø og fikk dem til å søke etter feilkoder, fikk da beskjed om att det er en ventil i girkassa (solenoid på engelsk) og noe som heter (gas-Pot) på motoren som får feilkoder når den går i nød-modus..

Utver det så registrerer de ett spennings fall til girkassa rett før den går i nødmodus..Nå vil de att jeg skal sette inn bilen å feilsøke hos dem, noe de sier vil minimum ta 5-6 arb timer bare å feilsøke?? Noe som har vært borti dette, eller har litt mere kunnskap enn meg?? beklager for det lange innlegget-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...Litt info har jeg nu..

Såvidt jeg vet er det ingentig feil med selve girkassa..(3 forskjellige mekanikere har sjekket-))

Men det som er merkelig er att jeg her om dagen hørte plutsleig en svak skrapelyd framme nær reimene..I løpet av bare den dagen utviklet lyden seg noe helt grasalt, helt til folk begynte å snu seg etter bråket-))

Rett på nærmeste verksted, fikk der vite att lageret i dynamoen var helt knust..Måtte bytte reimene og ett av svinghjulene nedfor dynamoen som var helt kilt seg.

Verkstedet (ikke merkeverksted) sa dessuten att dette var utviklet seg over veeeeeeldig lang tid og att det kan være hvorfor jeg har hatt en del kluss med det elektriske??

Uansett så etter jeg henta bilen så har ikke girkassakranglet i det hele tatt??

Nu har jeg bare brukt den i 3 dager, men før bytte av lageret/reimene/svinghjulet så kranglet kassa 4-5 ganger hver tur jeg kjørte..

Så gir beskjed når æ har fått brukt bilen litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting jeg glemte..

"Check engine" lyset er ikke på hos meg, men dem klarte alikavel å lese av feilkoder på girkassa på merkeverksted..

vet ikke hvorfor, men dem leste av hele hisorikken til bilen..

Var over 200 feil dem fant, så de regnet med att hjernen ikke var resettet på "100 år"

Så de slettet alt og ga meg bilen over ei helg, og når da feilene oppsto så klarte de å isolere dem..For da var det bare de feilene som var i "hjernen/loggen"

Men som sagt, de klarte ikke å finne ut att Dynamoen/reimene/svinghjul var helt sluttkjørt??

Tror bare de tok inn bilen, leste kodene og så ga den tilbake og sa at her må vi feilsøke i masse timer-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår