Gå til innhold

trenger forslag til hjul til min lille mx5 turbo

Ranger emnet

hfracing

Anbefalte innlegg

Her er noen forslag; felgene er stjålet fra internett en plass, vet ikke fra hvor, eller hva de heter.

trenger_felger1.jpg

trenger_felger2.jpg

Ellers må det nevnes at Advan har noen vanvittig pene/rå hjul, sjekk bare: http://www.gruppe-s.com/Advan/advanwheels.htm så får du se! :)

EDIT: Her er forresten Advan Model 5 som vi alle elsker så mye! :)

trenger_felger3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hjula du har var bra å jeg da men :) Hva er du ute etter? RICE sticker`s look, eller rått bane utseende alike? Hvite compomotive er vel litt oppbrukt, men fortsatt fett ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitt er oppbrukt, og slitsomt å holde rent(hadde på rallyen)..

er minimalt "riceboy" tankegang i hodet mitt.....

lette felger er et pluss...

men må ha råd til dem også (mao ikke magnesium saker) :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var å hentet en 96 BRG MX-5 1.8i på fredag.

På veien opp (Trondheim) leste jeg store deler av boken "Mazda

Miata Performance Handbook" skrevet av en tidligere ingeniør som var med å designe og teste bilen på slutten av 80 tallet.

Denne boken er sinnsykt bra, og man forstår hvor avansert hjulopphenget og resten av bilen er bygd opp.

Jeg ble deppa av å lese hva som skjedde med kjøreegenskapene når denne bilen får på felger med feil offset og høyere vekt enn org.

Org felgene (94-97) veier lave 27 pund inkludert dekk. De har også offset på 45 mm som etter hva jeg har hørt er heller sjelden.

De som kjører AutoCross med denne bilen i USA kjører for det meste med Org felger, helst de fra 98- da bilen da også kom med drit lette 15' med 45 i offset.

Jeg fikk med 16' Stilauto SR500 med 205 dekk som jeg vedder på har feil offset og sikkert veier dobbelt så mye som org felgene.

Skal ikke se bort i fra at disse byttes ut til noe med riktig offset.

Hvis du tenker kun veiegenskaper kjøper du deg lette 15' med 45 mm offset og nye bussinger.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider