Gå til innhold

For de som har lyst til å tørrtrene litt Drifting på GT3

Ranger emnet

Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Bare legger ut et tips for de som har lyst til å tørrtrene litt drifting, og spesielt kanskje litt paralell drifting. Jeg syns Grand Turismo 3 fungerer veldig bra til det. GT mode er jo fint, der kan man jo sette opp bilen til å drifte som bare det.

Men paralell drifting var litt vanskelig helt til vi fant ut at hvis man velger bilene i S-klassen i stedet for garasjen, for de kan man velge drift "mode" på, Den beste er Speed 12 etter min mening, men Viper Oreca fungerer ok også, På den våte banen fungerer de andre bilene greit og.

Da fikk vi drifta litt i 2 player battle, helt sjef, så er det litt morsomt å sett dirt tires på mazda rx8/rx7 eller Mustang SVT, og kjøre rallybanene.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste litt motorsterke bilene takler Drifting på GT3, du trenger ikke masse "oppsett", du gjør det enkelt, tar av alt av hjelpemiddler, og setter "Traction Control'en" på 1, da klarer du mye lettere å kontrollere sladdene..

Drift On! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Kjipt man ikke kan justere bilen på 2player i Arcade ja.

Men hvis man setter opp bilen i GT mode, så blir den sånn i Arcade mode, så er bare å gjøre det først.

Det der stemmer ikke. Forandrer ingenting i arcade.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbotrille

Det er fullt mulig å endre på bilene i arcade modus også.

Men du må først velge bil og bane, når du er komt inn kan du justere på ALT på bilen, utenom å bytte mellom automat og manuell, det må du gjøre med en gang du har velgt bil.

Jeg skjønner ikke hvordan du gjør det. jeg klarer ikke komme inn på settings menyen, det eneste valget jeg får er exit når jeg har kommet inn. Mener du at det skal gå på 2 player battle og?

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Jeg skjønner ikke hvordan du gjør det. jeg klarer ikke komme inn på settings menyen, det eneste valget jeg får er exit når jeg har kommet inn. Mener du at det skal gå på 2 player battle og?

Du går inn på Free Run, så kan du gå inn på settings.

Og jo, det du forandrer på i garagen din i GT mode, forblir slik i Arcade og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbotrille

Jo det er nok helst på Free run du kan justere.

Ellers er det nok kun exit som teller ja.

Men justeringene du gjør i GT modus følger bilen også i Arcade, ellers hadde du ikke fått med kilometerne på bilene, og slitasjen i form av oljeforbruk.

Det funker ikke nei.. I GT mode setter jeg opp for eksempel RX7en med masse Camber bak, stive fjærer bak, stiv stag bak (litt mykere forstilling enn bakstilling generelt) så setter jeg på harde dekk bak, null downforce, resultatet er at bilen spinner konstant og man kommer nesten ingen vei,men ligger med konstant sladd. Når jeg da går inn i Arcade 2 player battle (poenget er jo paralell drifting) og velger bilen Så sitter den som faen på veien og understyrer som en grevling.

PS: det er ikke helt sånn jeg pleier å sett opp bilene for å drifte, men ikke langt unna, jeg syns stiv bakstilling litt camber bak og litt hardere dekk bak en forann funker bra for meg hvertfall. Og selvfølgelig skru av krykkene da.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider