onkelskrue Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Noen som har peiling på akselerasjonen til Audi A4 B5? Helst fra 0-100, og når den er chippet og uchippet. Original så er det vel rundt 9.0 sekunder, eller i overkant av 9 sekunder hvertfall. Alle som har chippet denne bilen sier jo at det er som natt og dag, men har ikke klart å finne utav hvor mye raskere den er i akselerasjonen enn den originale.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Jeg klarte uoffisielt 10,5 med min 1.8 20V. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Noen som har peiling på akselerasjonen til Audi A4 B5? Helst fra 0-100, og når den er chippet og uchippet. Original så er det vel rundt 9.0 sekunder, eller i overkant av 9 sekunder hvertfall. Alle som har chippet denne bilen sier jo at det er som natt og dag, men har ikke klart å finne utav hvor mye raskere den er i akselerasjonen enn den originale.. Jeg vet ikke om det er jeg som er trøtt og misforstår helt.. Men alle Audi A4 B5 kan da ikke ha samme akselerasjon, da det finnes forskjellige motorer og drivverk? Må vel være en spesiell motor du sikter til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 hehe, jojo, 1.6 og 1.8t har nok samma aks:) hehe, hva slags motor siktes det til her? 10,5 med vanlig 1.8 125hk? Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi A4 1.8 T Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Rundt 7 sek med steg 1.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Rundt 7 sek med steg 1.. 1,8t ? Med eller uten Quattro? Greit å skrive litt mer info om bilen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 org 1,8t (fwd) skal iflg boka klare det på 8,5 sek.Ser en annen har tatt den på 7,0 sek med samme bil så da har du jo en sammenligning. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Min 1.6 klarer det på ca 3 min om jeg har en lang nedoverbakke. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Min 1.6 klarer det på ca 3 min om jeg har en lang nedoverbakke. heheh, medvind og hjemlengsel også da?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Hehe, glemte det viktigste :P Selvsagt turbo utgaven, helst uten quattro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Taper man ikke aks med quattro på tørt føre? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Jo litt, 0,4 sek uten chip hvertfall. Med chip så vet jeg ikke hvor mye man taper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Oki :) Stemmer det at det er fordi det går tregere når motoren skal fordele kraften til 4 hjul enn 2? Eller er jeg helt på bærtur nå? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Det har du helt rett i :) Desto flere ting motoren skal "utføre" desto større tap av krefter. Derfor er også en fremhjulstrekk med 200hk sprekere enn en bil som har bakhjulstrekk med 200 hk. Andre ting som stjeler krefter er for eksempel dynamo, aircondition, servopumpe etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Det har du helt rett i :) Desto flere ting motoren skal "utføre" desto større tap av krefter. Derfor er også en fremhjulstrekk med 200hk sprekere enn en bil som har bakhjulstrekk med 200 hk. Andre ting som stjeler krefter er for eksempel dynamo, aircondition, servopumpe etc. jepp, masse tap av krefter, men på vinter drar man jo en viss fordel med quattro;P Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg