Gå til innhold

Akselerasjon

Ranger emnet


onkelskrue

Anbefalte innlegg

jepp, masse tap av krefter, men på vinter drar man jo en viss fordel med quattro;P

 

Synes det er fordeler om sommeren også jeg :D Suger seg i svinger jo:)

 

Så til trådstarteren:

 

Har prøvd chippet fwd og quattro.

Personlig synes jeg fwd har lett for å spinne og det kan være irriterende ilengden, samtidig som flere dekkskift må påregnes og muligens drivledd.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fordeler om sommeren også jeg :D Suger seg i svinger jo:)

 

Så til trådstarteren:

 

Har prøvd chippet fwd og quattro.

Personlig synes jeg fwd har lett for å spinne og det kan være irriterende ilengden, samtidig som flere dekkskift må påregnes og muligens drivledd.

 

jepp, personlig digger jeg quattro:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er enten boka di feil eller så har du lest feil, for det er teoretisk umulig at Quattroen er sprekere enn fwd med samme motoren.

 

 

Såg i instruksjonsboka no. Det var omvendt av det eg trudde. Fwd er 0,1sek raskare enn quattro. (150hk) På 180hk utgåva er quattro 0,2sek raskare enn fwd.

92 230e

x-98 Audi A4 1,8tq

x-93 omega 2,0

x-92 190e 1,8, x-90 190e 2,0

x-85 rekord 2,0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1.8TQ chippet til ca 200, gjorde 0-100 på tørr asfalt på litt under 8sek. Det skal sies at jeg akkurat hadde kjøpt bilen da, så kjøreferdighetene var nok ikke helt på topp.

 

Ja jeg tror du kunne klart å få det lavere enn det altså..

Bare for å sammenligne med foreksempel drittbilen calibra 4x4 turbo som klarer det på 6.9 sekunder. Og den har 204 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt avhenger selvfølgelig av motor, det er også flere varianter av 1,8t motorene husk det.

 

Fwd kommer til og ha fordelen med mindre drivverkstap

mer effekt til hjulene,

 

Men! girkassen i en quattrobil er også lavere drevet

for og kompansere for dette, en smule.

 

Så kommer jo alle de andre faktorene, skal du måle dette må du jo ha 2 identiske biler så om si.

 

Men svar kort: fwd er raskere, på tørt føre ;)

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår