Gå til innhold

Vannlekasje i kupeen

Ranger emnet


Tronni99

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Har en eldre Audi 80, 2.0E, 1991 modell, som begynner å bli noe sliten.. Men jeg er fornøyd med bilen, og vil gjerne beholde den litt til før den blir helt avviklet.

 

De siste ukene har jeg vært plaget med vann på gulvet på førersiden. Det kommer etter store nedbørsmengder, selv om bilen ikke har vært kjørt på flere dager. Det kommer med andre ord ikke inn fra gulvet.

 

Har fjernet løv i dreneringskanalene under vindusviskerne, så det var ikke her det var tett.

 

Har takluke, og mistenker kanskje det er her feilen ligger, men vet ingenting om hvordan jeg skal gå frem for å feilsøke.

 

kanskje det er andre slanger eller dreneringssteder jeg må sjekke?

 

Og må jeg evt ut med dashbordet for å sjekke hull på drenerings-slangene fra takluka?

 

Håper noen her inne kan komme med gode tips og råd, før god-bilen råtner bort:)

 

Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å helde vann gjennom dreneringsrøret fra takluka. det rant fint gjennom. samme med røret som går fra sikringsboksen og ut i skjermen bak forhjulet.

 

Sjekket også dørlista, uten å påvise noen lekasje der. Rev opp teppet litt, og så at det var veldig vått et stykke opp på hjulbuen, der jeg hviler venstrefoten, ved siden av klutsjen. For meg virket det som om det var der problemet lå. Ingenting vått lenger opp, og det var liksom en stor våt halvsirkel opp fra gulvet på nevnte punkt. Trodde det kom inn fra skjermen, i hjulbrønnen, og fjernet plastdekselet for å se etter hull utenfra. fant ingenting der heller.

 

Har ingen gode forklaringer. Så forøvrig et lite hull i gulvet, bak der jeg fester jekken, men kan ikke tro det kommer inn der heller.

 

Hvor lang tid vil det ta å tørke dette, når teppet ligger på og isolasjonsmattene er gjennomvåte? Dersom dette tar veldig lang tid, kan det jo være løvet i mottorrommet som har forårsaket lekasjen, og det som ligger igjen nå, bare tar utrolig lang tid å tørke....

 

Ikke vet jeg, og mottar gladelig flere råd:)

 

 

Mvh

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en overaskelse da jeg hadde parkert bilen min ved kragerø havn over helga i regnvær.

Hele venstresiden av bilen var en stor vanndam.

Grunnen var "proppen" som ligger rett ved siden av dreneringshullet ved sikringsboksen.

Waieren til panserlåsen går igjennom denne.

 

Er denne morken, og gått hull på (slik som på min)

vil så godt som all vann som renner ned fra frontruta komme inn i kupèen.

 

Apropo tørking, er den kanskje beste måten å la bilen stå ett par dager.

Ta ut førersetet (veldig lett), også løfte opp teppet og sette på en kupèvifte inni.

Det værste av vannmengder kan du ta med en støvsuger hvor du har tatt ut oppsamlingsposen.

 

Jeg er så avhengig av bilen at jeg ikke har tid til å la den stå et par dager, så jeg har lagt store filtkluter over hele gulvet som suger til seg vannet.

Vrenger ut vannet regelmessig og legger de tilbake, begynner å bli ganske tørt nå etter mandagens regnskur :p

 

og ja, opptørking uten noen tiltak tar laang tid desverre.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår